new-menu-icon
אנחנו כאן בשבילכם
לפרטים והצעת מחיר
שירות ותמיכה
073-32601860

המדריך המלא לבדיקות איכות QA למקדמי אתרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אתרים שלא עובדים טוב, לא מייצרים המרה. זאת הסיבה שמקדמי אתרים מבצעים בקרת איכות באתרים, עמודי נחיתה, קמפיינים (אימייל מרקטינג) – על מנת לבדוק שהם פועלים כראוי. בזמן שזה ידוע לכל שבדיקות איכות מהוות שלב בסיסי וחשוב, לא מספיק מקדמי אתרים מבצעים את הבדיקה. אם כן היו מבצעים, לא היינו נתקלים בכל כך הרבה אתרים שפשוט לא עובדים.

מה זה בקרת איכות?

בקרת איכות, לעיתים קרובות נקראת QA והיא משלבת בין מקדמי אתרים ומפתחים כדי להבטיח שהכל נראה ועובד נכון בכל המכשירים והדפדפנים הרלוונטים. עבור מקדם האתר, בקרת האיכות מבטיחה את איכות האתר (או דף נחיתה, קמפיין מיילים וכו) לפני שהמשתמשים עצמם סובלים מתקלות בתצוגה, באגים או ״קוטלי המרות״ אחרים. האידיאל הוא לערוך בקרת איכות לפני השקת המוצר. אך לעולם זה לא מאוחר לעשות זאת. אם מעולם לא ערכת בקרת איכות אתה תתפלא לגלות שהמשימה לא קשה מידי. אך בקרת איכות יעילה ושלמה, חייבת להיערך לפני ההשקה (שלא תעוות את המידע שלך). אחרי הכל, אם אתה לא מבצע בקרת איכות ראויה, אתה יכול להכריז על שירות טוב בהרבה ממה שיקרה בפועל, בגלל בעיה טכנית שלא זוהתה בזמן.

בדיקות משתמשים לעומת בקרת איכות

יש חוסר ודאות בשאלה האם בקרת האיכות היא רק בדיקת משתמשים. לעיתים קרובות נראה אותם משולבים זה בזה, כאשר המונחים משתנים לסירוגין. למרות שיש הבדל. כלומר, בדיקות משתמשים מתמקדות באופן בו המשתמש חווה את האתר בפועל. בקרת איכות מתמקדת באתר עצמו ובאופן בו הוא מסתנכרן בפועל עם כוונות המפתחים.

בדיקת משתמש

  • בוחן איך אנשים תופסים ומשתמשים באתר/בתוכנה שלכם
  • בוחן נקודות של אי הבנת המבקר/משתמש תגובות אורח לא צפויות, נקודות חיכוך וכו
  • מספק הבנה כיצד המבקר חווה את האתר וכיצד זה שונה מכוונות מהמפתחים

בקרת איכות

  • בוחן את האתר עצמו – תוכן ופונקציונליות
  • מחפש באגים, תקלות, שגיאות, קישורים שבורים, נקודות תורפה וכו.
  • מייצר אתר מהיר, נקי יותר, טוב יותר שעובד לפי כוונות המתכנתים

ניתן לשלב בדיקת איכות משתמשים עם סקרים, מדידות וניתוח מידע כדי ליצור חווית משתמש בסיסית נכונה. חווית משתמש בסיסית נכונה היא כזאת שעטנה על שני עקרונות:

  • הבנה טובה יותר של ההשפעות עקב שינויי העיצוב
  • הבנה טובה של חווית המשתמש שלך מול המתחרים שלך.

חווית משתמש לעומת בקרת איכות

בהתחשב בכך שבדיקת משתמשים ובקרת איכות הם משלימים, אין צורך להיות מופתעים שאפשר לומר את אותו הדבר לגבי חווית משתמש ובקרת איכות. ככל ששיתוף הפעולה בין בקרת איכות וחווית המשתמש גדול יותר, התוצאה טובה יותר. צוותי חווית משתמש (וכל צוותי הפיתוח) וצוותי בקרת איכות צריכים לעבוד יחד מההתחלה. זה מאפשר לבקרת האיכות להבין טוב יותר את כוונות צוות חווית המשתמש ולהקל עליהם להעריך את האיכות ולאתר באגים. בעוד שרוב האנשים חושבים על בקרת איכות שיעזור לחווית המשתמש, בשטח זה עובד לשני הכיוונים

למה בקרת איכות חשובה?

לפני שאתה מפרסם משהו ברשת, אתה בודק אותו על שולחן העבודה שלך, בטלפון שלך, בספארי ובכרום כדי לוודא שהכל נראה ופועל כשורה.

אם לא תבדוק את כל גרסאות הדפדפנים כמו כן את כל המכשירים (וכל גרסאות מערכת ההפעלה שלהם), לא תדע אם משהו אינו כשורה. ולמרות שאתה עשוי לחשוב על דפדפן או מכשיר מסויים לא רלוונטים או מיושנים, תהיה בטוח שמישהו כבר ניסה לבקר באתר שלך באמצעותו. אם אתה תפספס משהו בבקרת האיכות שלך, תגרום לשתי בעיות – אתה תפגע באמינות המשתמש ותגרום לו לתסכול.
על מנת לקבל תוצאות אופטימליות, בקרת האיכות צריכה להתבצע על:

  • דפי נחיתה
  • אתר שלם
  • מבחן A\B
  • קמפיינים בדוא"ל (כולל מיילים עסקיים)

מה לחפש במהלך ביצוע בקרת איכות

לקבלת התוצאות הטובות ביותר על צוותי בקרת איכות אתרים לעבוד עם צוותי UX לפיתוח הנחיות אלה. אלה מספר קטגוריות לדוגמא שעשויות להמצא בקבוצת הנחיות מהירות, הודעת שגיאה, העתקה ותוכן, איכות/ביצועי תמונה, נגישות, קישורים, סגנון וגודל גופן, אבטחת האתר, טפסים מקוונים, הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו כצפוי, באגים והתרסקויות (מבקרים עשויים להאשים את עצמם או לפתח אמונות טפלות לגבי מה שהוביל לתקלות, באגים ושגיאות)

עובר דרך המשפכים שלך

אם לא ביצעתם בקרת איכות אתרים בעבר, זה המקום המושלם להתחיל. זה פשוט הגיוני להתחיל על ידי ביצוע בקרת איכות על חוויות המשתמש הרווחיות ביותר, נכון?

אם אינך עובר בדרכים המקובלות (משפך המרה סטנדרטי) שלב אחר שלב כדי להבטיח איכות, אתה מזניח את האפשרות לתקלות הגדולות והיקרות ביותר. אתה יכול לבזבז אלפי דולרים על שליחת תעבורה בתשלום לדף נחיתה רק כדי לגלות שאנשים לא עוברים המרה בגלל בעיה בדף הקופה. כדי להבטיח שכל האלמנטים של המשפך שלך שלמים מבחינה טכנית ונטולי בעיות, אתה יכול לנסות לכתוב מקרי שימוש מבוססי תרחישי משימות בעצמך. לדוגמא, "שלח טופס לידים מובילים עבור ספר אלקטרוני 1". או "בצע רכישה על ידי חיפוש בגוגל אחרי מילת מפתח מסויימת". תחשוב על זה כעל בדיקת משתמשים, אבל אתה המשתמש. לבסוף, אל תשכח לבצע בקרת איכות בניתוחים שלך. כשאתה עובר משפך ומחפש בעיות, ודא שהמעקב אחר הפעילות שלך נכון בגוגל אנליטיקס

בדיקות בין דפדפנים ובין מכשירים

עכשיו, נתמקד בלוודא שהאתר שלך מוצג כראוי בכל הדפדפנים והמכשירים. שים לב שאתה מבצע ניסויים צולבים משתי סיבות

1. כדי לגלות באגים ושגיאות.
2. לאימות חווית המשתמש (מוודא שהחוויה היא כפי שהתכוונו המפתחים)

גוגל אנליטיקס יכול לעזור לך למצוא איזורים בעייתים. זאת על ידי בחינת האופן שבו המבקרים הנוכחיים שלך גולשים באתר. ראשית, נווט אל קהל-טכנולוגיה-דפדפן ו-OS. לאחר מכן, עברו מתצוגת ברירת המחדל של "נתונים" לתצוגת "השוואה". תוכל להשוות בהתבסס על כל ממד (למשל, שיעור המרה, הכנסות). שים לב שאתה לא צריך להשוות בין דפדפנים. במקום זאת, השווה בין גרסאות באותה משפחת דפדפנים. לחץ על הדפדפן כדי לראות גרסאות דפדפן. עכשיו אתה מסתכל על רשימה מועדפת של גרסאות דפדפן כדי למקד את האנרגיה שלך בהחזר הROI הגדול ביותר. לאחר מכן אתה יכול לעבור לקהל-נייד-מכשירים ולהשתמש באותה תצוגת "השוואה". שוב, תשווה באותה משפחת מכשירים. אתה יכול להשתמש בדוחות מותאמים אישית כדי לפקח על הנתונים שלך. תוכל להתאים אישית את הדוח לפי רצונך, בהתאם למדדי הליבה שלך.

כעת, אם אתה מבצע השקה מקדימה של בקרת האיכות, העצה האופיינית היא להתחיל בדפדפנים ובמכשירים הפופולריים. עם זאת, זו לא האפשרות היחידה שלך. בשלב הראשון אתה מתמקד בסוגיות האגנוסטיות של הדפדפן. בשלב השני אתה מוצא הרבה יותר בעיות על ידי בדיקת הדפדפנים הבעייתים ביותר שלך, מה שהופך את האתר שלך לעמיד יותר בדפדפנים פחות בעייתים.

לאחר שתהיה בטוח בשני השלבים הראשונים, תוכל לעבור לדפדפנים אחרים, בידיעה שככל הנראה כבר תיקנת את רוב הבעיות. אתה יכול להשתמש בכלים כמו BrowserStack המאפשרים לך לבדוק את האתר באופן מיידי בדפדפנים ומכשירים שונים

ישנן כמה שיטות בדיקה לבחירה:

  • בדיקה חיה. מעבדה אינטראקטיבית בה תוכלו להריץ בדיקות חיות במאות שילובי דפדפן ומערכות הפעלה.
  • צילומי מסך אוטומטים. בודק את עיצוב האתר שלך במספר דפדפנים באמצעות צילמי מסך.
  • בדיקות מקומיות. בודק את האתר שלך בזמן שהוא עדיין בפיתוח, מאחורי חומת אש או על שולחן העבודה שלך.
  • בדיקת מכשירים בפועל. בודק את האתר שלך בדפדפנים אמיתיים, לא באמצעות אמולטורים לקבלת תוצאות מדויקות עוד יותר.
  • בדיקת ענן סלניום. מבצע בדיקות דפדפנים אוטומטיות באלפי דפדפנים לצורך איתור באגים מהיר יותר ותשתית שסופקה מראש ורשת סלניום.

כך, למשל, כלי בדיקה צולבת מאפשרים לך לגלוש באתר שלך דרך אייפון 7, ואז בקלות להחליף לאייפאד. בהתחשב בכל שיש כל כך הרבה דפדפנים שונים, גרסאות דפדפנים, מכשירים ומערכות הפעלה, כלים הם נכס מובהק.

הערה מיוחדת בנושא בקרת איכות סלולרית.

כפי שרשמנו בעבר, רק בגלל שיש לך עיצוב רספונסיבי זה לא אומר שהאתר שלך מוצג ופועל כמו שצריך בכל הדפדפנים והמכשירים. אתה עדיין צריך לבצע בקרת איכות אתרים. בשל אופניו המיוחדים עליך לקחת בחשבון כמה גורמים ספציפיים לנייד. זכרו, חווית שולחן עבודה איכותית נראית שונה לגמרי מחויית מובייל איכותית.
כמובן שהרשימה עוד ארוכה. כאשר אתה עובר לבקרת איכות ניידים, החלף את הלך הרוח שלך להתאם גם את הגדרת האיכות שלך.

מסקנה

בדוק אם קיימים באגים ושגיאות באתר לך, בדפי הנחיתה, וקמפיינים בדואר אלקטרוני. נשמע כמו עצה פשוטה נכון? עם זאת יש עדיין אתרים רבים שפשוט לא עובדים. כך מתחילים לחבר דליפות ולשפר את איכות האתר שלך.

  • צוותי בקרת איכות וחווית המשתמש צריכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק כדי ששניהם יוכו לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר, וכתוצאה מכל אתר בעל ביצועים טובים יותר.
  • בצע בקרת איכות בניתוחים שלך. האם מדווחים כראוי על פעילות בגוגל אנליטיקס?
  • צור מערך הנחיות בעזרת צוות הפיתוח לפני שאתה מתחיל בבקרת איכות
  • אם עדיין לא ערכת בקרת איכות, תתחיל בלעבור על המשפכים שלך. השתמש במקרים מבוססי תרחישים כדי להשלים משימה או לחילופין להכשל במשימה, שניהם ישפכו אור על הבעיה
  • השתמש בגוגל אנליטיקס כדי למצוא דפדפנים ומכשירים אשר לא מתפעלים כראוי כמו אחרים
  • בקרת איכות צורכת זמן, השתמש בכלי תמיכה צולבים ובאסטרטגיות שונות לקבל ROI הגדול ביותר
Generated with Avocode.blob-shape (15)Path 13285
Generated with Avocode.blob-shape (3)Path 13288
Generated with Avocode.blob-shape (8)Path 13293
Generated with Avocode.blob-shape (15)Path 13285
Let's talk.

Ready to get started? Reach out to our digital experts to get more info!

Generated with Avocode.blob-shape (15)Path 13285
Generated with Avocode.blob-shape (3)Path 13288
Generated with Avocode.blob-shape (8)Path 13293
Generated with Avocode.blob-shape (15)Path 13285
דברו איתנו,

מוכנים להתחיל? עדיין יש לכם שאלות?

Title

שנה

קטגוריה

IM TICKETS is a site that sells tickets to football games all over the world. Their previous site did not result in enough conversions – which was not surprising given its uninviting and messy design and look-and-feel. We built the website to have clean, user-friendly, and interactive options enabling customers to choose a seat in the stadium for any team, league, or stadium. We provide IM TICKETS with hosting and maintenance.