התקנה והגדרה של  WPML

התחילו בהתקנת רכיבי תרגום WPML העיקריים:

1. WPML Multilingual CMS (the core plugin). 

2. תרגום מחרוזות (String Translation)
3. ניהול תרגום
4. תרגום מדיה

רכיבים אלו זמינים בדף ההורדות של חשבונכם. עם זאת, חשוב לדעת שסוג החשבון הבלוג הרב לשוני של WPML אינו מספק גישה לרכיבי תרגום מחרוזות וניהול תרגום. לכן, במידה שאתם זקוקים לעזרה, כדאי תמיד לקרוא את הוראות ההתקנה. 

כאשר אתם מפעילים את WPML לראשונה, מדריך ההתקנה יסייע לכם לערוך את ההגדרות החיוניות הדרושות על מנת להכין את האתר שלכם לתרגום רב לשוני.
עקבו אחר ההוראות:

1. בחרו את שפת האתר שלכם.
2. בצעו התאמה אישית והוסיפו לחצני שפה לאתר שלכם.
3. רשמו WPML
זהו, כעת, לאחר שעברתם את השלב הראשוני, ניתן להתחיל בתהליך תרגום האתר.

כיצד לתרגם דפים, פוסטים ופוסטים מותאמים אישית?

אם אתם משתמשים בניהול התרגום, עברו לדף WPML ולאחר מכן לדף ניהול תרגום כדי לשלוח תוכן לתרגום. בפעם הראשונה שתבקרו בניהול התרגום, WPML  תודרכו כיצד להשתמש בממשק דרך אשף ההתקנה המהירה.

תרגום ללא מנהל – תרגום  WPML 

אם אתם מתרגמים את תוכן האתר לבדכם יש באפשרותכם לתרגם פוסטים ודפים על ידי לחיצה על סמל הפלוס והעפרון הממוקם לצד התוכן שאתם מעוניינים לתרגם. תוכלו לראות את הסמלים האלו ברשימת הדפים ובתיבה “שפה” בעת עריכת התוכן.

תרגום תוכן מאתר אחר בעזרת תרגום WPML 

מלבד פוסטים ודפים ישנם אלמנטים נוספים שתוכלו לתרגם באמצעות  WPML בין אם מדובר בטקסטים המושפעים מתבנית העיצוב שלכם או מתוספים אחרים, תפריטים או יישומונים. ניתן לשלוח תכנים אלו לתרגום חיצוני  או לתרגם אותם ישירות בעצמכם.

 H4 טקסונומיה:

עברו אל WPML → Taxonomy Translation לתרגום תגים, קטגוריות וטקסומוניה מותאמת אישית.

שדות מותאמים אישית:

ניתן להוסיף תרגומים של שדות מותאמים אישית באופן ידני ישירות ממסך עריכת ההודעה של הפוסט המתורגם. עברו אל  WPML  → הגדרות → תרגום שדות מותאמים אישית, כדי לבחור אילו שדות יופיעו בעורך התרגום WPML. 

תמונות ומדיות נוספות:

תרגום WPML מאפשר לכם לתרגם בנוסף גם תמונות ומדיות נוספות.

תפריטים:

השתמשו ב WPML- כדי להציג תפריטים שונים לכל שפה. הגדירו תפריטים שונים באופן ידני או סנכרנו את תוכן התפריט באופן אוטומטי.

תרגום WMPL בווידג׳טים:

השתמשו במודול תרגום מחרוזות לתרגום טקסטים רגילים של ווידג׳טים של וורדפרס, בין אם מדובר בטקסטים מותאמים אישית מיישומונים, טקסטים של ערכות הנושא או בתוספים. 

:URL

ערכו את קישור ה permalink ישירות לצורך תרגום שמות דפים המופיעים בכתובת האתר והשתמשו בהגדרות ניהול התרגום לתרגום פוסטים מותאמים אישית.

ערכות נושא ותוספים:

WPML  מאפשר לכם לתרגם את הטקסטים שמקורם בערכת הנושא ובתוספים הפועלים באתר שלך. במידה שלא ניתן לתרגם באופן מלא נושאים או תוספים מסוימים, ניתן להוסיף את התרגום הרלוונטי באמצעות תרגום מחרוזת.

מחרוזת מנהל- :Admin Strings

ניתן לבחור כל מחרוזת שהיא בטבלת WP Option ולהכין אותה לתרגום באמצעות WPML. לאחר מכן ניתן לתרגם מחרוזות אלו באמצעות תרגום מחרוזת. 

אתר: E-commerce  

 WPML מספק תמיכה לתוספי E-commerce פופולריים.

  1. WooCommerce multilingual
  2. Easy Digital Download Multilingual

טפסים:

לצורך תרגום קבוצות של טפסים יש להשתמש ב-.Gravity Forms אם אתם מעוניינים בתוספי טופס אחרים יש ליצור טפסים נפרדים לכל שפה.  

אלמנטים בהתאמה אישית

כאשר אתם בונים אלמנטים בהתאמה אישית לאתר רב לשוני יש צורך לתרגם אותם. קראו את המדריך לפיתוח אתרים מותאמים אישית רב לשוניים כדי לראות מה עוד מציע  WPML.