מהי בקרת איכות?

בקרת איכות, המכונה לעתים קרובות QA , מצריכה שיתוף פעולה בין מקדמי אתרים ומפתחים כדי לוודא שהאתר נראה ועובד כראוי בכל המכשירים והדפדפנים הרלוונטיים. עבור מקדם האתר, בקרת האיכות מבטיחה את איכות האתר (או דף נחיתה, קמפיין מיילים וכו) במטרה למנוע מהמשתמשים תקלות נפוצות כמו- תצוגה לקויה, באגים או קוטלי המרות אחרים. אם מעולם לא ערכתם בקרת איכות, תתפלאו לגלות שזו לא משימה קשה במיוחד. עם זאת, בקרת איכות יעילה ושלמה, חייבת להיערך לפני ההשקה של האתר, על מנת למנוע עיוות של המידע המצוי בו. ביצוע לקוי של בקרת איכות עלול לפגום בתפעול האתר, כך שאם לא איתרתם תקלה מסוימת בזמן, היא עלולה להחמיר ולפגוע באופן משמעותי בתפקוד הכולל של האתר.

בדיקות משתמשים לעומת בקרת איכות

לעתים נראה כי פעולות אלו משתלבות ומשלימות זו את זו, אך לכל אחת מהן יש מטרה שונה. בעוד שבדיקות משתמשים מתמקדות באופן בו המשתמש חווה את האתר בפועל, בקרת איכות מתמקדת באתר עצמו ובאופן בו הוא מסתנכרן בפועל עם כוונות המפתחים. להלן המאפיינים העיקרים של כל אחד מהתהליכים:

בדיקת משתמש

  • בוחנת איך אנשים תופסים ומשתמשים באתר / בתוכנה שלכם
  • בוחנת נקודות של חוסר הבנה  מצד המבקר  /משתמש, תגובות אורח לא צפויות, נקודות חיכוך וכו’.
  • מספקת הבנה כיצד המבקר חווה את האתר לעומת כוונות המפתחים

בקרת איכות

  • בוחנת את האתר עצמו מבחינת תוכן ופונקציונליות.
  • מתבצעת במטרה לחפש באגים, תקלות, שגיאות, קישורים שבורים, נקודות תורפה וכו.
  • מסייעת לייצר אתר מהיר, נקי, וטוב יותר שעובד לפי כוונות המתכנתים.

ניתן לשלב בדיקת איכות משתמשים עם סקרים, מדידות וניתוח מידע כדי ליצור חווית משתמש בסיסית ונכונה המושתתת על שני עקרונות בסיסיים:

  • הבנה טובה יותר של ההשפעות עקב שינויי העיצוב.
  • הבנה טובה של חווית המשתמש מול המתחרים.

חווית משתמש לעומת בקרת איכות

כפי שבדיקת משתמשים ובקרת איכות אתרים משלימות זו את זו, כך גם ניתן לומר לגבי החיבור בין חוויית המשתמש ובקרת האיכות. ככל ששיתוף הפעולה בין בקרת איכות וחווית המשתמש הדוק, כך התוצאה הסופית תהיה טובה יותר. צוותי חווית משתמש (וכל צוותי הפיתוח) וצוותי בקרת איכות נדרשים לעבוד יחד מלכתחילה. העבודה המשותפת בין שתי המחלקות מסייעת לאנשי בקרת האיכות להבין טוב יותר את כוונות צוות חוויית המשתמש ומאפשרת להם להעריך את האיכות ולאתר באגים בצורה יעילה יותר. זאת בניגוד לדעה הרווחת שחוויית המשתמש מסתמכת על בקרת האיכות באופן חד כיווני ולא להפך.  

למה בקרת איכות חשובה?

לרוב, לפני שאנחנו מעלים תוכן או פיצ’ר חדש לאתר שלנו, נהוג לבצע בדיקת תפעול ונראות ראשונית באמצעות שולחן העבודה, הטלפון והדפדפנים השונים, על מנת לוודא שהכל נראה ופועל כשורה. אם לא נבדוק את כל הגרסאות של הדפדפנים, כמו גם את המכשירים השונים (על כל גרסאות מערכת ההפעלה שלהם), לא נוכל לאתר את כל התקלות. לרוב רצוי לבדוק זאת בכמה שיותר אמצעים, גם אם אתם סבורים שמכשירים או דפדפנים מסוימים כבר לא רלוונטיים יותר. פעולה זו מהווה בקרת איכות ועשויה להשפיע על האופן בו הגולשים רואים את האתר שלכם. שכן, במקרה של תקלות בתצוגה או בתפעול, חלק מהגולשים עלולים לחוש תסכול ולנטוש את האתר.


על מנת לקבל תוצאות אופטימליות, בקרת האיכות צריכה להתבצע על:

  • דפי נחיתה
  • אתר שלם
  • מבחן A\B 
  • קמפיינים בדוא”ל (כולל מיילים עסקיים)

מה רצוי לחפש במהלך ביצוע בקרת איכות?

על מנת לקבל תוצאות טובות יותר רצוי שצוותי בקרת איכות אתרים יעבדו יחד עם צוותי UX. השילוב בין שני הצוותים עשוי לסייע באיתור של באגים שונים באתר, בין אם מדובר בהודעות שגיאה, נגישות, קישורים תקולים, בעיה באבטחת האתר, טפסים מקוונים ועוד. כמו כן, חשוב להבין שלעתים הגולשים לא מודעים לכך שמדובר בתקלה באתר ונוטים להאשים את עצמם  בביצוע של פעולות שגויות. 

בקרת איכות אתרים עוברת דרך המשפך שלכם

אם לא ביצעתם בקרת איכות אתרים בעבר, זה הזמן להתחיל. עם זאת, על מנת לבצע את התהליך כמו שצריך, רצוי לעבוד בדרכים המקובלות ולהשתמש במשפך המרה סטנדרטי, על מנת לאתר בזמן תקלות קריטיות. הרי, לא הייתם רוצים לבזבז אלפי דולרים על שליחת תעבורה בתשלום לדף נחיתה רק כדי לגלות שגולשים לא יכולים לבצע המרה בגלל בעיה בדף הקופה. 

כדי להבטיח שכל האלמנטים של המשפך שלכם שלמים מבחינה טכנית ונטולי בעיות, אתם יכולים לכתוב בעצמכם  מקרי שימוש המבוססים על תרחישי משימות. לדוגמא: “שלח טופס לידים מובילים עבור ספר אלקטרוני 1”. או “בצע רכישה על ידי חיפוש בגוגל אחרי מילת מפתח מסוימת”. מדובר בסוג של בדיקת משתמשים, אלא שבמקרה הזה המשתמש הוא אתם. לבסוף, אל תשכחו לבצע בקרת איכות בניתוחים שלכם ולוודא שהמעקב אחר הפעילות שלכם בגוגל אנליטיקס מתבצע באופן תקין.

בדיקות בין דפדפנים ובין מכשירים

כעת, חשוב לוודא שהאתר שלכם מוצג כראוי בכל הדפדפנים והמכשירים. כחלק מהתהליך חשוב לבצע ניסויים צולבים משתי סיבות:

  1. על מנת לגלות באגים ושגיאות
  2. לצורך אימות חווית משתמש ( לוודא שהחוויה עונה על ציפיות המפתחים).

גוגל אנליטיקס יכול לסייע לכם למצוא אזורים בעייתיים באתר, על ידי בחינת האופן שבו המבקרים הנוכחיים שלכם גולשים באתר. ראשית יש לנווט אל: קהל- טכנולוגיה- דפדפן ו-os. לאחר מכן עברו מתצוגת ברירת המחדל של “נתונים” לתצוגת “השוואה”, באמצעותה ניתן להשוות בין המדדים השונים באתר, בין אם מדובר בשיעור המרה או בהכנסות. שימו לב שאין צורך להשוות בין דפדפנים, כך שבמקום זאת ניתן להשוות בין הגרסאות השונות באותה משפחת דפדפנים. לשם כך יש ללחוץ על הדפדפן כדי לראות את הגרסאות השונות שלו. לאחר מכן תופיע לפניכם רשימה מועדפת של גרסאות דפדפן כדי למקד את האנרגיה שלכם בהחזר ה-ROI הגדול ביותר. בהמשך, ניתן לעבור למסך- קהל – נייד – מכשירים ולהשתמש באותה תצוגת “השוואה”.  גם כאן יש לבצע השוואה באותה משפחת מכשירים ולא בין מכשירים שונים. כמו כן, ניתן להשתמש בדוחות מותאמים אישית כדי לפקח על הנתונים שלכם, כמו  גם לבצע התאמה אישית של הדוח בהתאם למדדי הליבה שלכם. 

כאשר מבצעים השקה מקדימה של בקרת האיכות, רצוי להתחיל בדפדפנים ובמכשירים הפופולריים. עם זאת, עומדות לרשותכם גם אפשרויות נוספות. בשלב הראשון יש להתמקד בסוגיות האגנוסטיות של הדפדפן. לאחר מכן ניתן לאתר תקלות מסוימות על ידי בדיקת הדפדפנים הבעייתיים יותר, מה שעשוי להפוך את האתר שלכם לעמיד יותר בדפדפנים בעלי רמת תפקוד טובה יותר. לאחר שביצעתם את שני השלבים באופן מקיף ואיתרתם את הבעיות הרלוונטיות, ניתן לבצע בדיקה בדפדפנים האחרים, בהנחה שרוב הבעיות באתר כבר טופלו. ניתן גם להשתמש בכלים כמו BrowserStack המאפשרים בדיקה מיידית של האתר בדפדפנים ובמכשירים שונים.

ישנן כמה שיטות בדיקה לבחירה:

  • בדיקה חיה- מעבדה אינטראקטיבית בה תוכלו להריץ בדיקות חיות בשילוב של דפדפנים רבים ומערכות הפעלה.
  • צילומי מסך אוטומטים–  ניתן לבדוק את עיצוב האתר שלכם במספר דפדפנים באמצעות צילומי מסך.
  • בדיקות מקומיות – ניתן לבצע בדיקה של האתר שלכם גם הוא עדיין בפיתוח. תהליך זה מתבצע מאחורי חומת אש או שולחן העבודה שלכם.  
  • בדיקת מכשירים בפועל – ניתן לבדוק את האתר בדפדפנים אמיתיים לקבלת תוצאות מדויקות עוד יותר.
  • בדיקת ענן סלניום – ניתן לבצע בדיקות דפדפנים אוטומטיות באלפי דפדפנים לצורך איתור מהיר יותר של באגים, באמצעות תשתית שסופקה מראש ורשת סלניום.

כך, למשל, כלי בדיקה צולבת מאפשרים לכם לגלוש באתר דרך אייפון 7, ואז בקלות להחליף לאייפד. בהתחשב בעובדה שיש כל כך הרבה דפדפנים שונים, גרסאות דפדפנים, מכשירים ומערכות הפעלה, כלים אלו הם נכס מובהק.

הערה מיוחדת בנושא בקרת איכות סלולרית.

כפי שציינו בעבר, גם אם האתר שלכם מתאפיין בעיצוב רספונסיבי, אין זה אומר שהוא מוצג ופועל כראוי בכל הדפדפנים והמכשירים, כך שעדיין רצוי לבצע בקרת איכות אתרים. עם זאת, כאשר מבצעים בקרת איכות בטלפון הנייד, חשוב לקחת בחשבון מספר אלמנטים הייחודיים לנייד, ולשנות בהתאם את הגדרות האיכות שלכם, שכן חווית הגלישה במחשב נייח שונה מהותית מחוויית גלישה איכותית בנייד.  

מסקנות

כפי שכבר ציינו, חשוב מאוד לבצע בקרת איכות ולבדוק אם קיימים באגים ושגיאות באתר, בדפי הנחיתה ובקמפיינים בדואר האלקטרוני. אמנם מדובר בעצה מאוד פשוטה, אך עדיין נראה כי מקדמי אתרים ובעלי אתרים רבים נמנעים מלבצע זאת. אחרת לא היינו נתקלים בכל כך הרבה אתרים תקולים. לסיום, נחזור שוב על מספר טיפים מרכזיים שיסייעו לכם לבצע בקרת נזקים ולשפר את איכות האתר שלכם בצורה הטובה ביותר: 

  • צוותי בקרת איכות וחווית המשתמש צריכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא כדי לבצע את עבודתם טוב יותר ולהוביל את האתר לביצועים טובים.

מהי בקרת איכות?

בקרת איכות, המכונה לעתים קרובות QA , מצריכה שיתוף פעולה בין מקדמי אתרים ומפתחים כדי לוודא שהאתר נראה ועובד כראוי בכל המכשירים והדפדפנים הרלוונטיים. עבור מקדם האתר, בקרת האיכות מבטיחה את איכות האתר (או דף נחיתה, קמפיין מיילים וכו) במטרה למנוע מהמשתמשים תקלות נפוצות כמו- תצוגה לקויה, באגים או קוטלי המרות אחרים. אם מעולם לא ערכתם בקרת איכות, תתפלאו לגלות שזו לא משימה קשה במיוחד. עם זאת, בקרת איכות יעילה ושלמה, חייבת להיערך לפני ההשקה של האתר, על מנת למנוע עיוות של המידע המצוי בו. ביצוע לקוי של בקרת איכות עלול לפגום בתפעול האתר, כך שאם לא איתרתם תקלה מסוימת בזמן, היא עלולה להחמיר ולפגוע באופן משמעותי בתפקוד הכולל של האתר.

בדיקות משתמשים לעומת בקרת איכות

לעתים נראה כי פעולות אלו משתלבות ומשלימות זו את זו, אך לכל אחת מהן יש מטרה שונה. בעוד שבדיקות משתמשים מתמקדות באופן בו המשתמש חווה את האתר בפועל, בקרת איכות מתמקדת באתר עצמו ובאופן בו הוא מסתנכרן בפועל עם כוונות המפתחים. להלן המאפיינים העיקרים של כל אחד מהתהליכים:

בדיקת משתמש

  • בוחנת איך אנשים תופסים ומשתמשים באתר / בתוכנה שלכם
  • בוחנת נקודות של חוסר הבנה  מצד המבקר  /משתמש, תגובות אורח לא צפויות, נקודות חיכוך וכו’.
  • מספקת הבנה כיצד המבקר חווה את האתר לעומת כוונות המפתחים

בקרת איכות

  • בוחנת את האתר עצמו מבחינת תוכן ופונקציונליות.
  • מתבצעת במטרה לחפש באגים, תקלות, שגיאות, קישורים שבורים, נקודות תורפה וכו.
  • מסייעת לייצר אתר מהיר, נקי, וטוב יותר שעובד לפי כוונות המתכנתים.

ניתן לשלב בדיקת איכות משתמשים עם סקרים, מדידות וניתוח מידע כדי ליצור חווית משתמש בסיסית ונכונה המושתתת על שני עקרונות בסיסיים:

  • הבנה טובה יותר של ההשפעות עקב שינויי העיצוב.
  • הבנה טובה של חווית המשתמש מול המתחרים.

חווית משתמש לעומת בקרת איכות

כפי שבדיקת משתמשים ובקרת איכות אתרים משלימות זו את זו, כך גם ניתן לומר לגבי החיבור בין חוויית המשתמש ובקרת האיכות. ככל ששיתוף הפעולה בין בקרת איכות וחווית המשתמש הדוק, כך התוצאה הסופית תהיה טובה יותר. צוותי חווית משתמש (וכל צוותי הפיתוח) וצוותי בקרת איכות נדרשים לעבוד יחד מלכתחילה. העבודה המשותפת בין שתי המחלקות מסייעת לאנשי בקרת האיכות להבין טוב יותר את כוונות צוות חוויית המשתמש ומאפשרת להם להעריך את האיכות ולאתר באגים בצורה יעילה יותר. זאת בניגוד לדעה הרווחת שחוויית המשתמש מסתמכת על בקרת האיכות באופן חד כיווני ולא להפך.  

למה בקרת איכות חשובה?

לרוב, לפני שאנחנו מעלים תוכן או פיצ’ר חדש לאתר שלנו, נהוג לבצע בדיקת תפעול ונראות ראשונית באמצעות שולחן העבודה, הטלפון והדפדפנים השונים, על מנת לוודא שהכל נראה ופועל כשורה. אם לא נבדוק את כל הגרסאות של הדפדפנים, כמו גם את המכשירים השונים (על כל גרסאות מערכת ההפעלה שלהם), לא נוכל לאתר את כל התקלות. לרוב רצוי לבדוק זאת בכמה שיותר אמצעים, גם אם אתם סבורים שמכשירים או דפדפנים מסוימים כבר לא רלוונטיים יותר. פעולה זו מהווה בקרת איכות ועשויה להשפיע על האופן בו הגולשים רואים את האתר שלכם. שכן, במקרה של תקלות בתצוגה או בתפעול, חלק מהגולשים עלולים לחוש תסכול ולנטוש את האתר.


על מנת לקבל תוצאות אופטימליות, בקרת האיכות צריכה להתבצע על:

  • דפי נחיתה
  • אתר שלם
  • מבחן A\B 
  • קמפיינים בדוא”ל (כולל מיילים עסקיים)

מה רצוי לחפש במהלך ביצוע בקרת איכות?

על מנת לקבל תוצאות טובות יותר רצוי שצוותי בקרת איכות אתרים יעבדו יחד עם צוותי UX. השילוב בין שני הצוותים עשוי לסייע באיתור של באגים שונים באתר, בין אם מדובר בהודעות שגיאה, נגישות, קישורים תקולים, בעיה באבטחת האתר, טפסים מקוונים ועוד. כמו כן, חשוב להבין שלעתים הגולשים לא מודעים לכך שמדובר בתקלה באתר ונוטים להאשים את עצמם  בביצוע של פעולות שגויות. 

בקרת איכות אתרים עוברת דרך המשפך שלכם

אם לא ביצעתם בקרת איכות אתרים בעבר, זה הזמן להתחיל. עם זאת, על מנת לבצע את התהליך כמו שצריך, רצוי לעבוד בדרכים המקובלות ולהשתמש במשפך המרה סטנדרטי, על מנת לאתר בזמן תקלות קריטיות. הרי, לא הייתם רוצים לבזבז אלפי דולרים על שליחת תעבורה בתשלום לדף נחיתה רק כדי לגלות שגולשים לא יכולים לבצע המרה בגלל בעיה בדף הקופה. 

כדי להבטיח שכל האלמנטים של המשפך שלכם שלמים מבחינה טכנית ונטולי בעיות, אתם יכולים לכתוב בעצמכם  מקרי שימוש המבוססים על תרחישי משימות. לדוגמא: “שלח טופס לידים מובילים עבור ספר אלקטרוני 1”. או “בצע רכישה על ידי חיפוש בגוגל אחרי מילת מפתח מסוימת”. מדובר בסוג של בדיקת משתמשים, אלא שבמקרה הזה המשתמש הוא אתם. לבסוף, אל תשכחו לבצע בקרת איכות בניתוחים שלכם ולוודא שהמעקב אחר הפעילות שלכם בגוגל אנליטיקס מתבצע באופן תקין.

בדיקות בין דפדפנים ובין מכשירים

כעת, חשוב לוודא שהאתר שלכם מוצג כראוי בכל הדפדפנים והמכשירים. כחלק מהתהליך חשוב לבצע ניסויים צולבים משתי סיבות:

  1. על מנת לגלות באגים ושגיאות
  2. לצורך אימות חווית משתמש ( לוודא שהחוויה עונה על ציפיות המפתחים).

גוגל אנליטיקס יכול לסייע לכם למצוא אזורים בעייתיים באתר, על ידי בחינת האופן שבו המבקרים הנוכחיים שלכם גולשים באתר. ראשית יש לנווט אל: קהל- טכנולוגיה- דפדפן ו-os. לאחר מכן עברו מתצוגת ברירת המחדל של “נתונים” לתצוגת “השוואה”, באמצעותה ניתן להשוות בין המדדים השונים באתר, בין אם מדובר בשיעור המרה או בהכנסות. שימו לב שאין צורך להשוות בין דפדפנים, כך שבמקום זאת ניתן להשוות בין הגרסאות השונות באותה משפחת דפדפנים. לשם כך יש ללחוץ על הדפדפן כדי לראות את הגרסאות השונות שלו. לאחר מכן תופיע לפניכם רשימה מועדפת של גרסאות דפדפן כדי למקד את האנרגיה שלכם בהחזר ה-ROI הגדול ביותר. בהמשך, ניתן לעבור למסך- קהל – נייד – מכשירים ולהשתמש באותה תצוגת “השוואה”.  גם כאן יש לבצע השוואה באותה משפחת מכשירים ולא בין מכשירים שונים. כמו כן, ניתן להשתמש בדוחות מותאמים אישית כדי לפקח על הנתונים שלכם, כמו  גם לבצע התאמה אישית של הדוח בהתאם למדדי הליבה שלכם. 

כאשר מבצעים השקה מקדימה של בקרת האיכות, רצוי להתחיל בדפדפנים ובמכשירים הפופולריים. עם זאת, עומדות לרשותכם גם אפשרויות נוספות. בשלב הראשון יש להתמקד בסוגיות האגנוסטיות של הדפדפן. לאחר מכן ניתן לאתר תקלות מסוימות על ידי בדיקת הדפדפנים הבעייתיים יותר, מה שעשוי להפוך את האתר שלכם לעמיד יותר בדפדפנים בעלי רמת תפקוד טובה יותר. לאחר שביצעתם את שני השלבים באופן מקיף ואיתרתם את הבעיות הרלוונטיות, ניתן לבצע בדיקה בדפדפנים האחרים, בהנחה שרוב הבעיות באתר כבר טופלו. ניתן גם להשתמש בכלים כמו BrowserStack המאפשרים בדיקה מיידית של האתר בדפדפנים ובמכשירים שונים.

ישנן כמה שיטות בדיקה לבחירה:

  • בדיקה חיה- מעבדה אינטראקטיבית בה תוכלו להריץ בדיקות חיות בשילוב של דפדפנים רבים ומערכות הפעלה.
  • צילומי מסך אוטומטים–  ניתן לבדוק את עיצוב האתר שלכם במספר דפדפנים באמצעות צילומי מסך.
  • בדיקות מקומיות – ניתן לבצע בדיקה של האתר שלכם גם הוא עדיין בפיתוח. תהליך זה מתבצע מאחורי חומת אש או שולחן העבודה שלכם.  
  • בדיקת מכשירים בפועל – ניתן לבדוק את האתר בדפדפנים אמיתיים לקבלת תוצאות מדויקות עוד יותר.
  • בדיקת ענן סלניום – ניתן לבצע בדיקות דפדפנים אוטומטיות באלפי דפדפנים לצורך איתור מהיר יותר של באגים, באמצעות תשתית שסופקה מראש ורשת סלניום.

כך, למשל, כלי בדיקה צולבת מאפשרים לכם לגלוש באתר דרך אייפון 7, ואז בקלות להחליף לאייפד. בהתחשב בעובדה שיש כל כך הרבה דפדפנים שונים, גרסאות דפדפנים, מכשירים ומערכות הפעלה, כלים אלו הם נכס מובהק.

הערה מיוחדת בנושא בקרת איכות סלולרית.

כפי שציינו בעבר, גם אם האתר שלכם מתאפיין בעיצוב רספונסיבי, אין זה אומר שהוא מוצג ופועל כראוי בכל הדפדפנים והמכשירים, כך שעדיין רצוי לבצע בקרת איכות אתרים. עם זאת, כאשר מבצעים בקרת איכות בטלפון הנייד, חשוב לקחת בחשבון מספר אלמנטים הייחודיים לנייד, ולשנות בהתאם את הגדרות האיכות שלכם, שכן חווית הגלישה במחשב נייח שונה מהותית מחוויית גלישה איכותית בנייד.  

מסקנות

כפי שכבר ציינו, חשוב מאוד לבצע בקרת איכות ולבדוק אם קיימים באגים ושגיאות באתר, בדפי הנחיתה ובקמפיינים בדואר האלקטרוני. אמנם מדובר בעצה מאוד פשוטה, אך עדיין נראה כי מקדמי אתרים ובעלי אתרים רבים נמנעים מלבצע זאת. אחרת לא היינו נתקלים בכל כך הרבה אתרים תקולים. לסיום, נחזור שוב על מספר טיפים מרכזיים שיסייעו לכם לבצע בקרת נזקים ולשפר את איכות האתר שלכם בצורה הטובה ביותר: 

  • צוותי בקרת איכות וחווית המשתמש צריכים לעבוד בשיתוף פעולה מלא כדי לבצע את עבודתם טוב יותר ולהוביל את האתר לביצועים טובים.
  • חשוב לעקוב אחר הנתונים המדווחים בגוגל אנליטיקס ולבצע בקרת איכות בהתאם.
  • צרו מערך הנחיות בעזרת צוות הפיתוח לפני שאתם מתחילים לבצע בקרת איכות.
  • אם עדיין לא ערכתם בקרת איכות, רצוי שתעברו קודם על המשפכים שלכם. כמו כן, רצוי להשתמש במקרים מבוססי תרחישים על מנת לאתר בעיות באתר ולמצוא פתרונות מתאימים.
  • השתמשו בגוגל אנליטיקס כדי לאתר דפדפנים ומכשירים שלא מתופעלים כראוי.
  • בקרת איכות צורכת זמן. לכן, חשוב להשתמש בכלי תמיכה צולבים ובאסטרטגיות שונות על מנת לקבל ROI גדול יותר.