הפניית 301 והפניית 302 משמשות אותנו על מנת להפנות את גולשי האתר לכתובת שונה מזו שהם הקלידו בתחילה. לרוב הפניות אלו מתבצעות כאשר האתר הועבר לכתובת אחרת או כשהאתר עובר הליך שדרוג. 

ההבדל בין הפניית 301 לעומת 302  

 בהפניית 301 נשתמש כאשר העברת התוכן מתבצעת לצמיתות, כך שמנועי החיפוש יאנדקסו את הכתובת החדשה של האתר. הפנית 302 לעומת זאת, היא הפניה זמנית, כך שהכתובת המקורית עדיין נשמרת במנועי החיפוש. 

הפניית 301 קבועה

קוד מצב HTTP 301 , כלומר- הפנית 301, מנחה את מנועי החיפוש להעביר את הגולשים לכתובת האתר החדשה. הפניות 301 מתקיימות מכמה סיבות, בין אם מדובר בשדרוג האתר, או החלפת כתובת האתר, כך שברוב המקרים נעשה שימוש בהפניה זו. 

 302 הפנייה זמנית

קוד מצב HTTP 302 או בקיצור הפניית 302, משמשת כהפניה זמנית כך שמנועי החיפוש ימשיכו לאנדקס את כתובת האתר הישנה. עם זאת, במידה שהפניית 302 חורגת מפרק זמן מסוים, מנועי החיפוש עשויים להתייחס אליה כאל הפניית 301 ולהעביר את הסמכות והרלוונטיות של כתובת האתר ליעד ההפניה.

מתי יש להשתמש בהפניית 302?

הפניית 302 משמשת בעיקר לצורך הרצת בדיקת A\B או הפניית כתובות אינטרנט לשם קמפיין קידום מכירות.

מהי עמדת גוגל בנושא

לרוב רצוי לבצע את ההפניה הרלוונטית מלכתחילה ולא לצפות שגוגל תבין בעצמה שיש לבצע שינוי בהגדרת ההפניה ולהפוך אותה ל-301. התנהלות לא נכונה עלולה לפגום בהליך הקידום של האתר ובנתוני החשיפה שלו.  

השפעה על מטמון הדפדפן

אמנם הגולשים באתר לא שמים לב אם אתם משתמשים בהפניית 301 או בהפניית 302 כדי לשלוח אותם לדף אחר. עם זאת, חשוב לזכור שהפניית 301 נשמרת במטמון הדפדפן. כך שאם הפניית 301 הוסרה והגולשים נכנסו לכתובת האתר הישנה, הם עדיין יופנו לכתובת האתר החדשה על ידי הדפדפן שלהם. כדי למנוע זאת, יהיה עליהם לנקות את מטמון הדפדפן שלהם. לכן, חשוב מאוד לא לבצע מהלכים פזיזים ולבצע את ההפניות באופן מעמיק ומחושב.