וורדפרס מולטיסייט (WordPress Multisite) היא אחת הגרסאות הפחות מוכרות של וורדפרס. אנשים רבים מתפתים להשתמש בגרסה זו מאחר שהיא אמורה לסייע ב-ניהול אתרי וורדפרס מרובים. עם זאת, לעתים השימוש בוורדפרס מולטיסייט פוגם בגמישות של הפרמטרים השונים באתר ואף עלול להוביל לאסון תחזוקתי. לכן, לפני שתקבלו את ההחלטה האם להשתמש בה, חשוב מאוד להכיר בחסרונות אלו ולהבין באילו בעיות וורדפרס מולטיסייט נועדה לטפל.  

מה זה וורדפס מולטיסייט?

וורדפרס מולטיסייט היא גרסה של וורדפרס המאפשרת לכם לפתוח מספר אתרים בהתקנה אחת של וורדפרס ולתפעל אותם תחת ממשק ניהול וורדפרס יחיד. כמו כן, גרסה זו מאפשרת ניהול שוטף של כל הפרמטרים באתרים השונים בין אם מדובר במאפיינים, תבניות או הרשאות משתמשים.
WordPress.com  היא אחת מרשתות הוורדפרס הגדולות בעולם המהווה דוגמא טובה למולטיסייט . וורדפרס מולטיסייט התחילה כמצע של וורדפרס שנועד לאפשר לבעלי אתרים לנהל בקלות מספר בלוגים תחת רשת אחת. הפרויקט התווסף בסופו של דבר ל- WordPress Core במהלך מהדורת WordPress 3.0. . פירוש הדבר הוא שכל גרסה עדכנית של וורדפרס בה אתם משתמשים יכולה להיות מוגדרת כמולטיסייט.

מתי כדאי להשתמש בוורדפרס מולטיסייט?

לרוב רצוי להשתמש בוורדפרס מולטיסייט כאשר אתם יוצרים מספר אתרים החולקים פונקציונליות דומה, בין אם מדובר בתוספים, יישומים מותאמים אישית או תצורות שרת ספציפיות. 

 WordPress.comהיא ללא ספק הדוגמא הטובה ביותר לרשת מולטיסייט. בעלי אתרים החווים הצלחה הודות לשימוש בוורדפרס מולטיסייט, מקפידים לרוב לייצר איזשהו מכנה משותף הקושר בין האתרים שלהם באופן פונקציונלי. אוניברסיטאות הן דוגמא טובה לכך, שכן רבות מהן משתמשות במולטיסייט כדי לאפשר לעובדיהן לפרסם בלוגים פנימיים. גם חברות נדל”ן רבות עושות שימוש בוורדפרס מולטיסייט על מנת לספק לסוכנים שלהן אתרים בסיסיים בעלי עיצוב זהה, כאשר התוכן משתנה מאתר לאתר בהתאם לפרטים של כל מתווך. 

אזהרה – אל תשתמשו במולטיסייט לניהול אתרי וורדפרס שונים מאוד

 וורדפרס מולטיסייט הופיעה בתקופה בה לא היו קיימות אפשרויות מספיק טובות לניהול כולל של אתרי וורדפרס מרובים השונים זה מזה. למרבה המזל, כיום יש מספיק פלטפורמות שיספקו לכם מענה ראוי במקרה שתזדקקו לניהול של מספר אתרים שונים במקביל. כך שאם אתם מוצאים את עצמכם מנהלים מספר אתרי וורדפרס שונים, רצוי לבדוק תוספי ניהול מומלצים כמו Javascript וManageWP . תוספים אלו יאפשרו לכם לתפעל אתרי וורדפרס שונים באמצעות ניהול מרכזי וממשק ניהול אינטואיטיבי. כמו כן, תוכלו לעשות בהם שימוש לצרכים שונים כמו- מעקב אחר תחזוקת האתרים וביצוע פונקציות תחזוקה כלליות כמו עדכונים וגיבויים. 

השימוש הטוב ביותר במולטיסייט

אם אתם שוקלים להשתמש בפלטפורמת מולטיסייט לצורך ניהול אתרי וורדפרס זהים למספר רב של משתמשים, רצוי לעקוב אחר מספר שיטות עבודה מסוימות שיבטיחו לכם הצלחה.

עבדו עם יועצי וורדפרס שמנוסים בעבודה עם מולטיסייט

על מנת לבצע את התהליך כראוי, אנו ממליצים לכם לעבוד יחד עם חברה המתמחה בוורדפרס ובפיתוח אתרים. שכן, אם רשת המולטיסייט שלכם תגדל, יהיה עליכם לפקח באופן עקבי על כמות משאבי השרת שהאתר שלכם משתמש בהם, כמו גם על אחזקת מסד הנתונים. לכן, רצוי לעבוד יחד עם מומחים שיוכלו לסייע לכם בתהליך ולהנחות אתכם, ככל שרשת האתרים שלכם תלך ותצמח.