וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן (CMS) בקוד פתוח אשר הוקמה בשנת 2003, ונחשבת כיום לפלטפורמה מובילה לבניית אתרי אינטרנט, כשהיא משמשת כמה מהמותגים המובילים בעולם.  נכון להיום כ-74 מיליון אתרים מסוגים ובגדלים שונים עושים שימוש בוורדפרס על מנת לפרסם תוכן חדש בכל רגע נתון. כך שלמעשה 26% מהאתרים ברחבי העולם עושים שימוש במערכת ניהול התוכן של וורדפרס. 

מאחר שמדובר במערכת מאוד פשוטה ואינטואיטיבית, וורדפרס הפכה לפייבוריטית בקרב גולשים רבים, מקצועיים ומתחילים כאחד. כך שאם אתם מעוניינים להקים אתר עבור העסק שלכם, בניית אתרי וורדפרס היא האופציה העדיפה ביותר עבורכם. אך אם אתם עדיין מתלבטים, הכנו במיוחד עבורכם מדריך מפורט הכולל 28 סיבות מדוע כדאי להשתמש דווקא בוורדפרס לצורך בניית אתר האינטרנט שלכם. 

חינם אין כסף

בין אם מדובר באתר מסחרי או בבלוג אישי, העובדה שוורדפרס לא גובה אגורה עבור השימוש בה, מהווה סיבה מספיק טובה להשתמש במערכת ניהול התוכן שלה ולהקים אתר משלכם, לגמרי בחינם. ולמקרה שתהיתם, אז השירות נותר חינמי גם אם האתר צובר תנועה הרבה יותר גדולה ממה שציפיתם. מעבר לכך, וורדפרס היא מערכת בקוד פתוח, כך שניתן לשנות או לשפר את קוד המקור כרצונכם, להתאים באופן אישי את הפונקציונליות של האתר ולעצב את מראה האתר באופן חופשי כאוות נפשכם, באמצעות שימוש באין ספור תבניות ואלמנטים שונים. 

אם כבר התחלתם להשתכנע שוורדפרס היא הפלטפורמה בשבילכם אבל אין לכם מושג ירוק בבניית אתרי וורדפרס, נשמח מאוד לפתח עבורכם אתר וורדפרס ייחודי ומושקע המותאם ספציפית לצרכי העסק שלכם ולספק עבורכם את כל הפתרונות המתקדמים ביותר הקיימים במערכת המופלאה של וורדפרס. 

וורדפרס שולטת בשוק ה-CMS

וורדפרס היא לא רק מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר, שכן היא שולטת בשוק באופן מוחלט. על פי ססטיסטיקות שימוש עדכניות כ-59% מהאתרים שעושים שימוש במערכת לניהול תוכן, משתמשים בוורדפרס. זאת לעומת ג’ומלה האוחזת בנתח שוק של 5.9% בלבד, כשאחריה משתרכות להן דרופל ומג’נטו בהתאמה.

 מערכת מוכנה לשימוש

בניית אתרי וורדפרס מצריכה בתחילה התקנה של המערכת. אך בוורדפרס, בניגוד למספר פלטפורמות אחרות, ניתן להשתמש במערכת ניהול התוכן ברגע שמתקינים אותה, ללא צורך בהתקנה של מרכיבים נוספים, מלבד בחירה בתבנית המועדפת עליכם והתקנה של תוספים הרלוונטיים לאתר שלכם. מעבר לכך, שאר הדברים  מופיעים במערכת באופן אוטומטי לאחר ההתקנה, בין אם מדובר באינטגרציה עם רשתות חברתיות, הערות וכו’.

 ידידותית עבור מנועי החיפוש

וורדפרס נחשבת למערכת ידידותית במיוחד בכל הקשור לקידום אתרים. מנועי חיפוש פופולאריים כמו גוגל ובינג נוטים לדרג אתרים המשתמשים בוורדפרס במיקומים גבוהים יותר לעומת פלטפורמות אחרות לבניית אתרים. הסיבה לכך נעוצה במבנה ה-CMS של הפלטפורמה המקל על מנגנוני החיפוש של גוגל.

גמישות מירבית

גמישות היא לא תכונה מובנת מאליה כשמדובר בפלטפורמה לבניית אתרים. עם זאת, בניית אתרי וורדפרס מאפשרת לכם גמישות מירבית והתאמה אישית מלאה באמצעות שימוש באין ספור תוספים והרחבות, בין אם מדובר באתר המיועד לעסק קטן, בבלוג אישי או בחנות מקוונת. 

מערכת מאובטחת ובטוחה

אין ספק שהפופולאריות של וורדפרס מעוררת לא מעט עניין ומחשבות זדוניות בקרב האקרים ברחבי העולם. וזאת אחת הסיבות שוורדפרס נחשבת למערכת כל כך אהובה. שכן, מלבד הגמישות והפיצ’רים השונים שהיא מציעה, מדובר במערכת מאובטחת ובטוחה המצוידת באמצעי האבטחה המתקדמים ביותר, במטרה לשמור על אמון המשתמשים. אנשי הצוות של וורדפרס עושים לילות כימים על מנת לעדכן באופן רציף את מערכת הניהול, כמו גם את הפיצ’רים והתוספים השונים הקיימים במערכת. עם זאת, חשוב שגם אתם בתור משתמשים תנקטו באמצעי זהירות ושתשדלו להוריד תוספים ממקורות מהימנים המחוברים ישירות לוורדפרס עצמה. 

עיצוב בהתאמה אישית

בניית אתרי וורדפרס מאפשרת לכם שליטה מלאה על מראה האתר שלכם באמצעות עיצוב מותאם אישית. כך שאתם יכולים להשתמש באחת מתבניות הנושא שוורדפרס מציעה או לקנות תבנית פרימיום מאתר אחר. כמו כן, ניתן להוסיף תוספים מסוימים ולבצע הרחבה של תוספים קיימים, על מנת לשפר את הפונקציונליות של האתר ולהתאים אותו ספציפית לצרכים של העסק שלכם. 

ידידותי לנייד

גוגל מענישה אתרים שאינם ידידותיים לניידים על ידי דירוג נמוך שלהם בתוצאות החיפוש. בניית אתרי וורדפרס מאפשרת לכם לבצע רספונסיביות מלאה ולהנגיש את האתר שלכם באופן האופטימלי עבור טאבלטים וניידים. שכן, רוב התבניות בוורדפרס הן רספונסיביות ומותאמות לנייד באופן אוטומטי. בנוסף, וורדפרס מאפשרת  תצוגת נייד מקדימה עבור תבניות לא רספונסיביות, במטרה לבצע התאמה אישית של העמודים והדפים השונים, על מנת שיוצגו באופן האופטימלי בנייד. 

מערכת פשוטה ואינטואיטיבית

סיבה נוספת שבגללה אנשים אוהבים להשתמש בוורדפרס היא הפשטות שלה. שכן, מדובר במערכת ידידותית לניהול תוכן, בין אם מדובר במשתמשים מתחילים או במשתמשים מקצועיים ומיומנים יותר. מעבר לכך, מדובר בפלטפורמה מאוד אינטואיטיבית ונגישה. 

מקורות תמיכה רבים

אמנם מדובר במערכת די פשוטה להתקנה ולתפעול, אך לעתים אנשים נתקלים בקושי או בבעיה מסוימת בעת בניית אתרי וורדפרס. עם זאת, אין צורך להילחץ או להיבהל שכן קיימים ברחבי הרשת מדריכים ופורומים אינטראקטיביים רבים שיוכלו לסייע לכם בפתרון הבעיה תוך זמן קצר.

מערכת פופולרית בקרב המותגים המובילים בעולם

וורדפרס משמשת חלק מהמותגים הידועים ביותר בעולם עם מיליוני צפיות ביום, וביניהם- מוזילה, נאס”א, קוקה קולה, וולסטריט ג’ורנל ועוד טובים ורבים אחרים. עם רשימת לקוחות כזאת, לא פלא שוורדפרס קנתה לה שם של פלטפורמה רצינית ומקצועית המספקת מגוון פתרונות עבור אתרים עסקיים מובילים.

תמיכה במולטימדיה

אתרי אינטרנט המשלבים אמצעי מולטימדיה רבים כמו תמונות וסרטונים לרוב זוכים לאחוזי שהייה גבוהים יותר לעומת אתרים אחרים. בעת בניית אתרי וורדפרס ניתן לשלב באתר סרטונים שונים בין אם באמצעות העלאה ממקור חיצוני או על ידי הוספת קוד להטמעה באמצעות HTML.  תוכלו גם להוסיף לאתר קבצי שמע, תמונות ואמצעי מדיה אחרים על מנת לעורר יותר עניין מצד הגולשים ולגרום להם להישאר באתר שלכם לאורך זמן. 

בניית אתרי וורדפרס – אינטגרציה עם מקורות נוספים

וורדפרס מאפשרת אינטגרציה עם פלטפורמות פופולריות חיצוניות במטרה להפוך את האתר שלכם למודרני יותר. כך לדוגמא, ניתן לבצע אינטגרציה עם מערכות דיוור מסוימות על מנת  לייצר רשימת תפוצה עבור האתר ולייצר קמפיינים כאלה ואחרים. מעבר לכך, ישנם תוספים מסוימים המאפשרים לקבל תשלומים בכרטיס האשראי עבור חנות איקומרס. מלבד זאת, תוכלו למצוא תוספים כמעט עבור כל פונקציה שאתם מעוניינים להוסיף לאתר שלכם. 

מערכת פשוטה לניהול

כפי שכבר נרמז קודם לכן, וורדפרס משלבת עדכון אוטומטי של תוספים ופיצ’רים שונים למטרות אבטחה. בנוסף, מערכת הניהול של וורדפרס תתריע בפניכם כאשר קיימים תוספים מסוימים המצריכים עדכון. באופן זה, תוכלו להיות בטוחים שהאתר שלכם מעודכן ומאובטח בכל רגע נתון. 

בניית אתרי וורדפרס – יותר מסתם בלוג

בתחילת דרכה וורדפרס שימשה בתור מערכת ניהול תוכן עבור בלוגים, אך כיום היא משמשת כאתר לכל דבר. מכיוון שוורדפרס מאפשרת יצירה של עמודים נפרדים, ניתן לייצר דף ספציפי עבור הבלוג ולפרסם בו מאמרים רגילים מבלי להשפיע על הדפים הסטטיים באתר כמו- אודות או צרו קשר. 

בניית אתרי וורדפרס מאפשרת אינטגרציה עם מדיות חברתיות

כיום אנשים יכולים לפרסם תגובות באתר שלכם בקלות דרך הפרופילים שלהם במדיה החברתית. פונקציה זו מקלה על הגולשים באתר לתקשר עם האתר שלכם מבלי להיכנס במיוחד לעמוד צור קשר ולשלוח מייל בנפרד. 

פלטפורמה חסכונית במיוחד

בניית אתרי וורדפרס חוסכת לכם הוצאות רבות ולא רק בגלל שמדובר במערכת ניהול תוכן חינמית. מכיוון שמדובר במערכת ידידותית למשתמש הפועלת כקוד פתוח, יש באפשרותכם לתפעל ולעצב את האתר כרצונכם מבלי להעסיק במיוחד טכנאי או מעצב אתרים.

מגוון פתרונות מסחר אלקטרוניים

אם אתם משתמשים בוורדפרס על מנת להקים חנות מקוונת, תוכלו להנות ממגוון רחב של פתרונות רלוונטיים עבור חנויות איקומרס. כך שתוכלו להמיר את האתר שלכם לחנות מקוונת באמצעות תוספים פופולריים כמו ווקומרס, הנחשב לתוסף שימושי במיוחד עבור חנויות מקוונות. 

אינכם מחויבים לספק אחסון אחד

אם אינכם מרוצים מספק האחסון שלכם ומעוניינים להחליף אותו בספק אחר, אין שום סיבה לחשוש. כמעט כל ספק אירוח מציע את וורדפרס בתור מערכת לניהול תוכן, כך שאין בעיה לעבור מספק אחסון אחד לשני. 

לשפר ולעדכן את מראה האתר בכל רגע נתון

ניתן לשנות את מראה האתר באמצעות אין ספור תבניות הקיימות במערכת וורדפרס, בין אם מדובר בתבניות חינמיות או בתבניות פרימיום בתשלום. כמו כן, יש אפשרות לרכוש תבניות ייחודיות באמצעות אתרים חיצוניים. מראה מעודכן ורענן של האתר, עשוי לתרום לתדמית של העסק שלכם  בקרב הלקוחות ולהגדיל באופן ניכר את כמות הביקורים באתר. 

מכירת שירות מנויים

אם האתר שלכם מספק תכנים מסוימים בתשלום, תוכלו להשתמש בתוספי וורדפרס ייעודיים שיאפשרו לגולשים להירשם לאתר שלכם בתשלום ולהנות ממגוון תכנים בלעדיים. 

תזמון פוסטים

וורדפרס מאפשרת לכם לתזמן את התכנים השונים המתפרסמים באתר, כך שניתן לכתוב את כל התכנים בבת אחת ולתזמן את הפרסום שלהם לאורך שעות מסוימות ביום או במהלך החודש הקרוב. מדובר באופציה אפקטיבית במיוחד במידה שהתנועה לאתר שלכם מתנקזת לשעות מסוימות במהלך היום. 

הקצאת משתמשים נוספים באתר

וורדפרס מקלה עליכם בכל הקשור להקצאת תפקידים באתר, במקרה שהאתר שלכם מנוהל על ידי מספר אנשים שונים. להלן מספר תפקידים שהתוסף “קודקס וורדפרס” מספק:

  • סופר אדמין- בעל גישה כוללת לכל תכונות האתר.
  • מנהל מערכת-  בעל גישה לתכונות ניהול באתר.
  • עורך- יכול לפרסם פוסטים משלו ולאשר או להסיר פוסטים של משתמשים אחרים.
  • מחבר- יכול לנהל ולפרסם פוסטים משלו.
  • תורם- יכול לנהל ולכתוב פוסטים משלו, אך מחויב באישור של מנהל המערכת על מנת לפרסם אותם.
  • מנוי- יכול לצפות ולערוך פרופיל משלו. 

הוסיפו המלצות

הוספה של ‘טסטמוניאלס’ באתר היא טקטיקת מכירה מצוינת, בין אם מדובר בהמלצות מצד לקוחות או בהמלצה על מוצרים מסוימים הניתנים למכירה דרך האתר. וורדפרס מציעה מגוון תוספים ווידג’טים המאפשרים זאת, כאשר כל אחד מהם מציע תבנית עיצוב שונה, כך שניתן לבחור את האופציה המתאימה לכם ביותר. 

פרסום תכנים באופן מידי

אם אתם לא יכולים לחכות ומעוניינים להעלות לאתר כבר עכשיו את הפוסט שעמלתם עליו במשך שעות, שום דבר לא מונע מכם לעשות זאת בלחיצת כפתור פשוטה. כמו כן, אם התקנתם את אפליקציית וורדפרס בסמארטפון או בטאבלט שלכם, תוכלו לעשות זאת מכל מקום ובכל זמן.

אין צורך ללמוד HTML

בניית אתרי וורדפרס מעוררת רתיעה בקרב אנשים רבים, שכן רובם משוכנעים שמדובר בתהליך מורכב במיוחד המצריך ידע בקוד. ובכן, כשמדובר במערכת פשוטה ואינטואיטיבית כמו וורדפרס, ניתן לנהל ולעצב את האתר באופן חופשי מבלי צורך לשלוט ב-HTML  או ב-CSS. עם זאת, אם אתם מעוניינים באתר מורכב וייחודי, לעתים רצוי להיעזר בשירותים של חברה מקצועית המתמחה בפיתוח אתרים מתקדמים. וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. אז אם אתם מעוניינים להקים אתר וורדפרס אך לא מסוגלים לבצע זאת בעצמכם, נשמח לעמוד לרשותם ולספק לכם את הפתרונות המתקדמים ביותר הקיימים במערכת. 

לוח בקרה אוניברסלי

אם אתם מיומנים בפלטפורמה של וורדפרס  והזדמן לכם לנהל מספר אתרים עד כה, ודאי שמתם לב שלוח הבקרה של המערכת זהה בכל אתר, מה שמקל על השימוש בפלטפורמה באתרים אחרים וחוסך בלבול רב. באמצעות לוח הבקרה של המערכת ניתן לבצע פעולות שונות כמו – עדכון תוספים, עריכת תגובות, הגדרת משתמשים ועוד, כמו גם להתעדכן לגבי מצב האתר.

וורדפרס ממשיכה להשתפר

מאחר שמדובר במערכת בעלת קוד פתוח, וורדפרס משיכה להתפתח ולהשתפר עם השנים, בין אם באמצעות תכונות חדשות, תוספים חודשים או על ידי פיצ’רים שונים המאפשרים להגדיל את הפונקציונליות של האתר. 

סיכום

כפי שוודאי הבנתם, בניית אתרי וורדפרס לא חייבת להיות משימה כל כך מורכבת. בייחוד כשמדובר במערכת ניהול תוכן כל כך פשוטה ואינטואיטיבית. כאמור, וורדפרס יכולה לשמש אתכם לכל סוג אתר, בין אם מדובר באתר אישי או באתר עסקי מסחרי. אז אם אתם עדיין לא עושים שימוש בוורדפרס, אנו מקווים ש-28 הסיבות המצוינות מעלה שכנעו אתכם לבצע את המעבר לוורדפרס ולהקים אתר ייחודי משלכם. בכל מקרה, אנחנו נשמח לעמוד לרשותכם ולפתח עבורכם את וורדפרס בהתאמה אישית, כפי שתמיד רציתם.