כולנו יודעים שעל מנת להקים חנות אינטרנטית בהתאמה אישית, יש צורך בסביבה אינטרנטית גמישה ועוצמתית. מערכת כמו ווקומרס מאפשרת גמישות רבה בעת בניית האתר וכוללת הרחבות רבות של וורדפרס. גם מג’נטו תעניק לכם מספר כלים חזקים לצורך פיתוח המותג שלכם. ללא ספק, מדובר בשתי מערכות מובילות בתחום המספקות לבעלי עסקים וחנויות דיגיטליות את כל הכלים הדרושים לצורך מכירה באינטרנט במהירות ובקלות. 

ווקומרס לעומת מג’נטו: היכרות

נתחיל ביסודות. נראה כי לא קיים פתרון אידיאלי אחד לבניית האתר המושלם. כשמדובר בפלטפורמות אינטרנטיות, תמיד תהיה חלוקה למחנות, כך שבעוד שמשתמשים מסוימים יצדדו במערכת מסוימת, הרי שאחרים ידברו בשבחה של מערכת אחרת. אותו דבר לגבי ווקומרס ומג’נטו. שתי המערכות הללו נועדו לסייע לבעלי עסקים בדיוק כמוכם לפתח נוכחות עסקית רווחית ברשת ולהקים מותג מכירות מקוון. בנוסף, שתיהן מצוידות במערכת תמיכה אפקטיבית ומיועדות ספציפית לצורך הקמת אתר מסחר אלקטרוני, כך שהן מאפשרות ליצור חנות מקוונת ברמה גבוהה במיוחד. ווקומרס היא למעשה תוסף איקומרס של וורדפרס ומשמשת לצורך הקמת חנות אינטרנטית באופן ידידותי, גמיש ופונקציונלי. מדובר במערכת פופולרית במיוחד, שכן מאות אלפי חברות ברחבי העולם עושות בה שימוש לצורך הקמת חנות אינטרנטית. 

ווקומרס מאפשרת תמיכה במספר בלתי מוגבל של מוצרים ומגיעה עם מערכת הרחבה חזקה, המבוססת על וורדפרס. המשמעות היא שניתן לחבר את ווקומרס לתוספי וורדפרס שאתם כבר משתמשים בהם. כמו כן, היא מאפשרת גמישות רבה מבחינת אפשרויות תשלום וסליקה באתר ומספקת חיבור לפלטפורמות תשלום רבות. 

היתרונות של ווקומרס

  • ניתן להקים חנות אינטרנטית בחינם, לפחות בתור התחלה.
  • מדובר במערכת מאוד פשוטה לתפעול, בהנחה שיש לכם ניסיון כלשהו בתפעול מערכת וורדפרס.
  • קיים תיעוד מקיף של כל הפעולות שבוצעו באתר.
  • מאפשרת התאמה אישית והרחבות רבות לבחירתכם.
  • סביבת בק אנד פשוטה מאוד.
  • תמיכה ב-SSL  בכפוף להשגת אישור.
  • ניתן להשיג ערכות פרימיום בנוסף לתבניות הבסיס החינמיות.
  • מכילה עשרות מעבדי תשלומים.

חסרונות של ווקומרס

  • יש צורך להבין מעט בוורדפרס על מנת לתפעל את המערכת

מג’נטו, בניגוד לווקומרס, לא מתבססת על מערכת כלשהי לניהול תוכן. בניגוד לפונקציונליות של  ווקומרס, המאפשרת התאמה רחבה יותר עבור סוגים שונים של עסקים וחברות, מג’נטו מותאמת יותר עבור חברות גדולות הבנויות על בסיס בינלאומי. 

מג’נטו היא פלטפורמת קוד פתוח, בדומה לווקומרס, כך שניתן לשנות את קוד המקור בכל דרך שתבחרו וליצור תבניות מותאמות אישית או פונקציונליות ייחודית. בנוסף, היא מאפשרת גם אינטגרציות וגישה ל- API. מעבר לכך, המערכת מאפשרת לנהל מספר חנויות בו זמנית ולקבל תשלומים באמצעות מגוון רחב של מטבעות בינלאומיים. 

היתרונות של מג’נטו

  • תומכת במספר בלתי מוגבל של מוצרים.
  • מאפשרת מערכת רחבה של נושאים ופריסה ייעודית.
  • ממשקי API  יעילים ואפשרויות אינטגרציה.
  • מאפשרת הרחבה במידה שיש צורך בחנות גדולה יותר.
  • קופה נוחה ויעילה עבור הלקוחות.
  • אפשרויות תשלום רבות. 
  • כניסה לאורחים מופעלת כברירת מחדל.

חסרונות של מג’נטו

  • מיועדת יותר למפתחים מאשר לבעלי עסקים
  • עשויה להיות יקרה יותר.

הקמת חנות אינטרנטית – התכונות המרכזיות של ווקומרס

כאמור, ווקומרס היא מערכת איקומרס בקוד פתוח, כך שהיא מאפשרת גמישות רבה בעת בניית האתר. מעבר לכך, היא כוללת אין ספור פיצ’רים ומאפיינים שונים המאפשרים לבנות חנות אינטרנטית ייחודית בהתאמה אישית. להלן מספר מאפיינים עיקריים שלה:

  • בלוג מובנה: שיווק באמצעות תוכן וקידום אתרים מהווים כלי חשוב ובעל ערך עבור העסק שלכם. מאחר שמערכת ווקומרס היא תוסף של וורדפרס המשמשת כפלטפורמה לניהול תוכן, הרי שמדובר בפלטפורמה האידיאלית לצורך יצירת תוכן וקידום האתר. 
  • התאמה אישית באופן אופטימלי: גם אם אין ברשותכם ידע רב בקידוד, תוכלו לבנות חנות פונקציונלית המכילה מגוון רחב של פיצ’רים מתקדמים. מספיק שיש לכם גישה נכונה לממשקי API  ואינטגרציות. יש אפילו אפשרות להוסיף אינטגרציה עם כלים אחרים של וורדפרס שאתם משתמשים בהם. 
  • למכור כל מוצר: ווקומרס מאפשרת מכירה של כל מוצר שהוא, בין אם מדובר במוצרים פיזיים, דיגיטליים, מנויים, פגישות או שיווק באמצעות שותפים. כך שאין גבול לשירותים שאתם יכולים להציע. בנוסף, ניתן גם להגדיר וריאציות מוצרים ולהזין מוצרים בצבעים ובגדלים שונים. 
  • אין ספור תבניות: ניתן לייצר חנות ייחודית עבור המותג שלכם באמצעות אין ספור תבניות חינמיות, או בתשלום, לפי בחירתכם. כמו כן, ניתן להתאים ספציפית כל חלק בחנות, להטמיע פונקציות שונות ואף ליצור דפי נחיתה.
  • ארגון החנות באופן אישי: ניתן להוסיף קטגוריות, תגים ותכונות עבור המוצרים השונים. כמו כן, ניתן גם למיין ולסנן מוצרים שונים ולעצב גלריית תמונות עבור כל מוצר, ללא הגבלה. 
  • אפשרויות משלוח: אפשרו ללקוחות שלכם לבצע מגוון אפשרויות משלוח, כולל משלוח מקומי, משולחי אקספרס ומשלוח חינם, בהתאם למקום המגורים של הלקוח. בנוסף, ווקומרס מכילה פיצ’רים שונים של מיקומים גיאוגרפיים המאפשרים לכם להמשיך לשמר ולטפח קשרים מקומיים. 
  • ניהול לקוחות: ניתן לתמוך בלקוחות בעת הרישום לחשבון באתר ולאפשר להם לבחור באופן חופשי את שם המשתמש ואת הסיסמאות שלהם. בנוסף, ווקומרס מאפשרת גם ניהול הזמנות, ניהול מלאי וניהול חנות עובדים.
  • רכישה או החזר בלחיצת כפתור אחת: ניתן לספק ללקוחות חוויית מכירה אופטימלית באמצעות לחיצת כפתור פשוטה, בין אם מדובר ברכישה או בקבלת החזר. ווקומרס תומכת גם בקופונים, מוצרים במבצע והבלטה של מוצרים המיועדים לצורך מכירה מיוחדת.
  • דיווח ואופטימיזציה: ניתן לצפות במכירות, החזרים , קופונים ונתונים נוספים לאורך זמן. כמו כן, ווקומרס מאפשרת גישה נוחה ל-seo במטרה להגדיל באופן משמעותי את הדירוג של האתר במנועי החיפוש. 

קהילה משגשגת: אחד שהדברים שהופכים את ווקומרס לכל כך מיוחדת הוא הקהילה שלה. כך שאם אתם נתקלים בקשיים בעת הקמת האתר, תמיד תוכלו למצוא משתמשים נוספים או מפתחים מומחים שירתמו לסייע לכם באהבה רבה.

התכונות המרכזיות של מג’נטו

פתרון האיקומרס של מג’נטו מציע חוויית קניה נוחה ויעילה עבור המשתמשים ומופעל על ידי Adobe Experience Cloud. להלן מספר תכונות מרכזיות של המערכת:

  • בניית דפים מותאמים אישית:  מאפשרת יצירה של דפים מותאמים אישית בתוספת כלי גרירה ושחרור, אחסון תוכן ואפשרויות תצוגה מקדימה. מעבר לכך, ניתן להוסיף המלצות על מוצרים ואפשרויות פילוח על מנת להגיע אל הלקוחות הרלוונטיים.
  • ניהול חנות: מג’נטו מעניקה לכם שליטה מלאה על החנות המקוונות שלכם, לרבות- ניהול הזמנות, ניהול מלאי וגישה לתיעוד מסמכים.
  • מכריה מרובת ערוצים: מלבד מכירה באתר שלכם, מג’נטו מעניקה לכם את הפונקציונלית הנדרשת על מנת לקחת את החנות שלכם לשלב הבא באמצעות גישה למכירה באמזון ודפים אחרים.
  • אבטחה ברמה גבוהה: מג’נטו מספקת תקני אבטחה ברמה גבוהה, כך שהלקוחות יכולים לבצע עסקאות באתר ללא כל חשש.
  • ביצועים ממוטבים: מג’נטו פועלת בענן Adobe על מנת לספק עבורכם את המהירות ואת שאר הכלים הדרושים לצורך ביצוע אפקטיבי ויעיל. 
  • שיפור הפונקציונליות: ניתן להוסיף פונקציונליות נוספת לחנות שלכם באמצעות אינטגרציות ותוספים שונים. זאת בנחה שיש לכם הבנה בסיסית בקידוד. 

מג’נטו VS  ווקומרס – תמחור

כאשר מתכוונים להקים חנות אינטרנטית, חשוב לקחת בחשבון מספר אלמנטים מרכזיים, בין אם מדובר בגמישות ופונקציונלית או בעלות ההשקעה בחנות. שכן, בהתחלה רוב בעלי העסקים יעדיפו להשקיע סכומים צנועים יחסית בהקמת האתר ולא להסתכן בהשקעה גדולה מדי. גם ווקומרס וגם מג’נטו יכולות להיות מעט קשות להבנה בתחילה בכל הקשור לתמחור והוצאות.

כאמור, ווקומרס היא מערכת בקוד פתוח, כך שניתן להוריד את התוסף ולעשות בו שימוש בחינם. עם זאת, על מנת לבצע שדרוגים כאלה ואחרים, לעתים מומלץ לרכוש שירותי פרימיום מסוימים. למג’נטו יש מהדורה קהילתית חינמית משלה. אך אם אתם מעוניינים  להשתדרג לאפשרויות פרימיום בתשלום או למהדורת  enterprise רצוי להתייעץ עם איש מקצוע. אמנם השימוש בווקומרס כרוך בהוצאות מסוימות, אך בסופו של דבר מדובר בהוצאות די מינימליות ביחס לתמורה שאתם מקבלים. במג’נטו לעומת זאת, יש צורך לשלם עבור פונקציונליות נוספת ככל שעוברים לגרסה יותר מתקדמת. 

מעבר לכך, למרות שמדובר במערכות קוד פתוח, תמיד יש לשלם עבור אחסון דומיין ופונקציות נוספות בעת הצורך, כך שבסופו של דבר כמות ההוצאות תלויה בצרכים ובמאפיינים של כל עסק. מן הסתם, אם אתם מתפעלים חנויות מרובות בו זמנית עם תוספים בתשלום, תכונות מיוחדות לניהול מוצרים וכלי SEO, סביר להניח שההוצאות שלכם יהיו מעט גבוהות יותר. מצד שני, אם אתם מקימים חנות אינטרנטית פשוטה בעלת פונקציות בסיסיות כמו דף קופה ורשימת משאלות, סביר להניח שלא תצטרכו לשלם יותר מדי. 

 קלות שימוש: ווקומרס VS מג’נטו

פלטפורמות למסחר אלקטרוני מכילות לרוב מבחר גדול של פיצ’רים ופונקציות שונות. עם זאת, אם אין לכם את הידע הדרוש על מנת לתפעל את המערכת, אין בכך שום ערך. ווקומרס ומג’נטו נוקטות בגישה מאוד שונה לבנייה וניהול חנות אינטרנטית. 

ווקומרס מציעה חווית שימוש מאוד פשוטה נוחה ואינטואיטיבית, גם אם יש לכם ידע מינימלי בקידוד. אמנם לעתים היא מצריכה מעט ידע טכני על מנת ליישם תכונות ויכולות שונות, עם זאת הקהילה הגדולה של ווקומרס תמיד עומדת לרשותכם בכל בעיה ותקלה. כך שגם אם אתם נתקלים בבעיה כלשהי בעת בניית חנות אינטרנטית, תמיד תוכלו לקבל עזרה מידית. ווקומרס זוכה לרוב לפופולריות בקרב משתמשים שכבר התנסו בשימוש בוורדפרס. כך שאם אתם מתמצאים מעט בוורדפרס, סביר להניח שתוכלו לתפעל את המערכת בקלות. עם זאת, גם אם לא עבדתם בעבר עם וורדפרס, תתפלאו לגלות שמדובר במערכת ניהול מאוד נוחה ואינטואיטיבית, כך שסביר להניח שתשלטו עליה במהרה.  מערכת ווקומרס מאפשרת בניית אתר מהיר ופשוט בעל פונקציונליות רחבה. מעבר לכך, מדובר במערכת גמישה המאפשרת התאמות ושינויים רבים, במטרה ליצור את החנות המותאמת ביותר עבורכם. 

כשמדובר בנראות של החנות שלכם, חשוב מאוד לבחור בפלטפורמה שמציעה מגוון רחב של אפשרויות עיצוב בהתאמה אישית. בווקומרס תוכלו לבחור את תבנית העיצוב האהובה עליכם, מבין מגוון רחב של תבניות. אמנם ישנן גם אופציות בתשלום, אך מדובר במחירים זולים באופן יחסי (בסביבות 39 דולר עבור 14 אפשרויות שונות), מה גם שמדובר בתבניות מאוד גמישות הניתנות להתאמה אישית. 

מג’נטו בדומה לווקומרס היא גם מערכת בקוד פתוח, כך שלעתים יש צורך במעט ידע טכני על מנת למנף את כל התכונות הקיימות במערכת. עם זאת, בהשוואה לווקומרס, מג’נטו לעתים נראית קשה יותר לתפעול מאחר שאזור הניהול שלה מעט מרתיע בהתחלה. כמו כן, היא פחות גמישה מבחינת עיצוב, מאחר שהמערכת עצמה מכילה מספר מוגבל יחסית של תבניות. עם זאת, יש אפשרות לרכוש תבניות מגורם חיצוני אחר ולבצע התאמה לאתר. אם יש לכם רקע מסוים בפיתוח, סביר להניח שתוכלו להסתדר עם המערכת, מה גם שהיא מכילה רכיבי גרירה ושחרור שיכולים להקל על חוויית השימוש במערכת. 

ביצועי האתר ואבטחה- ווקומרס VS  מג’נטו

אף אחד לא יכול להרשות לעצמו לקחת סיכונים בכל הנוגע לביצועי האתר. על מנת לזכות באמון הלקוחות, חשוב שהחנות האינטרנטית שלכם תפעל באופן מהיר ומאובטח. מהירות האתר יכולה גם להשפיע על סיכויי המכירה ועל אסטרטגיית ה- SEO שלכם. למרבה המזל, גם ווקומרס וגם מג’נטו מתפקדות די טוב בכל הקשור לפרמטרים האלו. אתרי חנות שנבנים במג’נטו ובווקומרס לרוב מגיבים מהר. עם זאת, ביצועי האתר מסתמכים בסופו של דבר על ספק האירוח שלכם ועל רוחב הפס של האתר. אם החנות שלכם בווקומרס נטענת באיטיות, נסו להסיר מספר תוספי וורדפרס או שתשתמשו ב-CDN. 

אם אתם משתמשים במג’נטו תוכלו לשנות את ספק האירוח שלכם באמצעות מג’נטו 2. כאשר מבצעים התאמה יעילה בין האתר לספק אירוח מתאים, לעתים ניתן לקבל גישה לאבטחה מתקדמת יותר. 

גם כשמדובר באבטחה, חשוב מאוד לבחור בפלטפורמה המתאימה שתספק לכם רמת אבטחה גבוהה במיוחד. ווקומרס ומג’נטו מאפשרות לכם לטפל באבטחת האתר באמצעות שימוש בתוספות ספציפיות בהתאמה אישית. אמנם כלי האבטחה אינם מהווים חלק עצום מחבילת הכלים המוצעת בפלטפורמות מסחר אלקטרוניות, עם זאת מדובר בכלים בזמינים ונגישים. 

אם אתם משתמשים במג’נטו, תוכלו לגשת לתיקוני אבטחה ייעודית במערכת השומרים על אבטחת החנות שלכם. גם ווקומרס מציעה תוספי אבטחה שונים שיאפשרו לכם להגן על האתר שלכם כמו- אישורי SSL. עם זאת, יהיה עליכם למקם את רכיבי האבטחה של החנות הווירטואלית שלכם בעצמכם. 

ווקומרס VS מג’נטו – הרחבות

אם אתם מחפשים פלטפורמה מתאימה להקמת חנות וירטואלית, חשוב לוודא שמדובר בפלטפורמה גמישה ואפקטיבית המכילה את כל הכלים והפיצ’רים הדרושים. הרי גם אם מדובר בתחילה בחנות קטנה, סביר להניח שבהמשך היא תגדל ותצריך פונקציות מתקדמות יותר. גם מג’נטו וגם ווקומרס מאפשרות לכם להוסיף הרחבות וכלים שונים על מנת להגדיל את הפונקציונליות של החנות שלכם. רוב התוספים של מג’נטו כבר כלולים בתמחור. בווקומרס יש צורך להוריד את התוספים בנפרד. עם זאת, לווקמרס יש מגוון רחב של תוספות והרחבות עבור בעלי חנויות אינטרנטיות, כך שאם אתם מעוניינים להגדיל את הפונקציונליות של האתר באופן מותאם וגמיש, זאת הפלטפורמה בשבילכם. 

בווקומרס תוכלו להרחיב את הפונקציונליות של החנות שלכם בעזרת כלים שונים שיקלו עליכם בניהול המוצרים והמלאי. בנוסף, תוכלו גם להזין שערי תשלום מגוונים. עם זאת, במג’נטו תוכלו להזין פריטים מקובצים, סקירות מוצרים ורשימות משאלות. 

ווקומרס VS  מג’נטו: אז מי מהן טובה יותר?

כיום קיימות כל כך הרבה פלטפורמות מסחר אלקטרוניות, כך שמאוד קל להתבלבל. אם אתם מחפשים פלטפורמה שיתופית פשוטה לתפעול, תמיד ניתן לבדוק אופציות כמו Shopify. אך אם אתם מעוניינים ליצור חנות ייחודית בהתאמה אישית, רצוי שתבחרו במערכת קוד פתוח. גם ווקומרס וגם מג’נטו יעניקו לכם גמישות הרבה יותר גדולה בהשוואה לפלטפורמות מכירה מקוונות אחרות. כך שיש באפשרותכם לבנות אתר ייחודי משלכם ולהרחיב את הפונקציונליות שלו עם הזמן באמצעות תוספים שונים ומגוונים. 

המערכת של מג’נטו מכילה תכונות רבות בכל הקשור לקטלוג וניהול מוצרים מובנים בשירות. כמו כן, היא מאפשרת עיצוב חנויות מרובות וגישה לפונקציות ליבה שונות המשמשות לצורך בלוגים ומכירות. 

ווקומרס היא הבחירה הטובה ביותר עבורכם אם אתם מעוניינים באתר בוורדפרס ייחודי משלכם המכיל מגוון רחב של תכונות, בין אם מדובר בשליטה מלאה על הקוד, אלפי ערכות נושא חינמיות לבחירה, בק אנד קל לשימוש ועוד תכונות חשובות נוספות. בנוסף, גם אם אתם נתקלים בבעיות טכניות כאלה ואחרות, הקהילה המדהימה של ווקומרס תמיד תעמוד לצידכם ותשמח לסייע לכם בכל בעיה ותקלה. כמו כן, נשמח לעמוד לרשותכם ולפתח עבורכם אתר ווקומרס ייחודי המותאם ספציפית לצרכים שלכם.