קידום אתרים טוב מצריך אסטרטגיית תוכן מעמיקה ושימוש בכלי seo שונים שיספקו לכם את המידע הממוקד והמעודכן ביותר לגבי האתר שלכם. עם זאת, כיום קיימים כל כך הרבה כלים שימושיים ונגישים לצורך קידום אתרים, כך שלא תמיד ברור במה כדאי לבחור. אם אתם שואלים אותנו, כלי ה-seo של גוגל יספקו עבורכם את המידע המהימן והמדויק ביותר עבור האתר שלכם, בין אם מדובר בכמות כניסות לאתר, אזכורים של האתר או מיקום האתר בגוגל.
מכיוון שמנוע החיפוש של גוגל מהווה כיום 70% מכלל החיפושים ברשת, כלי ה-seo של גוגל נתמכים על ידי מקורות מידע מדויקים ומקיפים. מעבר לכך, בניגוד לכלי קידום אתרים אחרים, מדובר בכלים חינמיים הניתנים לשימוש בלתי מוגבל. אז אם אתם תוהים באילו כלים מדובר, במדריך הבא החלטנו ללקט עבורכם 13 כלי seo מומלצים של גוגל שכדאי לכם להוסיף לאתר שלכם עוד היום.
1. גוגל lighthouse
גוגל לייטהאוז יסייע לכם לשפר את ביצועי האתר ואת חווית המשתמשים באופן כללי. כלי זה מתמקד למעשה בארבעה רכיבים שונים של האתר- בדיקת נגישות, ביצועים, קידום אתרים ומהירות האתר. בדיקות אלו יעניקו לכם תמונה מצב מעמיקה לגבי ביצועי האתר הן בדסקטופ והן בנייד. אך כשמדובר במהירות הגלישה, חשוב לקחת בחשבון שפרמטר זה משתנה מגולש לגולש, בהתאם למכשיר בו הוא משתמש ולמהירות האינטרנט שלו. ואכן, גוגל לייטהאוז מאפשר לכם לדעת במדויק כיצד כל משתמש יחווה את האתר שלכם, בהתאם למהירות בה הוא גולש.
כמו כן, כחלק מהסקירות המתבצעות באמצעות לייטהאוז, תוכלו לקבל מידע ספציפי לגבי דפים מסוימים באתר הנטענים במהירות איטית יותר. מדובר בפרמטר חשוב במיוחד, שכן דפי אינטרנט איטיים עלולים להוביל לירידה במספר הכניסות לאתר וכתוצאה מכך לכמות המרות נמוכה במיוחד. כך שבסופו של דבר מדובר בכלי יעיל ואפקטיבי שיסייע לכם להאיץ את מהירות הטעינה של הדפים השונים באתר ובכך לשפר את דירוג האתר בגוגל.
2. Google Search Console – קידום אתרים יעיל
באמצעות שימוש בגוגל סרץ’ קונסול תוכלו לזהות קישורים שבורים, בעיות סריקה, לבדוק כמה דפים באתר מאונדקסים בגוגל ואף לברר אם האתר שלכם ‘נענש’ מסיבה זו או אחרת. מדובר בכלי נהדר ושימושי ביותר לצורך קידום אתרים, שמאפשר לכם לראות כיצד גוגל בוחנת את האלמנטים הטכניים של האתר שלכם באמצעות פעולות סקירה ודירוג. כמו כן, כלי זה יאפשר לכם לאתר את כל הבעיות והכשלים שמונעים מהאתר שלכם לקבל דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש.
בנוסף לזיהוי בעיות טכניות, באמצעות שימוש בגוגל סרץ’ קונסול תוכלו לזהות את שאילתות החיפוש שמשתמשים מקלידים במנוע החיפוש של גוגל כדי למצוא את דפי האתר שלכם. בדוח- ‘שאילתות חיפוש’, ניתן לראות ניתוח של כל שאילתא על מנת להבין אילו דפים זקוקים ל-seo טוב יותר ואילו דפים זוכים לפופולריות רבה יותר מצד המשתמשים. מעבר לכך, באמצעות שימוש בסרץ’ קונסול תוכלו לבחון האם ביטויי מפתח מסוימים מסייעים לכם בקידום ודירוג האתר בגוגל או שיש צורך לשקול מחדש את אסטרטגיית מילות המפתח שלכם לצורך קידום אתרים יעיל יותר.
3. גוגל אנליטיקס
קידום אתרים מוצלח מכיל לרוב מספר שלבים, כאשר בתחילה יש לבצע אסטרטגיית seo מוצקה הכוללת בין השאר מחקר ביטויי מפתח ומחקר מתחרים. אך על מנת לדעת אם האסטרטגיה שבניתם אכן מביאה יותר תנועה אורגנית לאתר, יש צורך להשתמש בכלים אנליטיים שיאפשרו ניתוח ומדידה מדויקת של התנועה באתר. אז אם אתם מעוניינים להיות מדורגים בדף הראשון בגוגל, רצוי שתעשו שימוש בכלי האולטימטיבי של גוגל לצורך מדידת נתונים, הלא הוא- גוגל אנליטיקס. מעבר לכך שמדובר בכלי המדויק ביותר, הוא גם חינמי בנוסף לכל, כך שלגמרי מדובר במצב של Win-Win.
Google Analytics עוקב באופן רציף, דקה אחר דקה, אחר נתונים הקשורים למבקרים ולתנועה באתר שלכם. באמצעות שימוש בכלי זה תוכלו לדייק את ביטויי המפתח שלכם על ידי בדיקה של ביטויי החיפוש בהם הגולשים משתמשים כדי להגיע לאתר שלכם. אנליטיקס משמש למעשה כלי משלים עבור אסטרטגיית ה-seo שלכם, כך שבאמצעות הנתונים השונים אותם הוא מספק, יש באפשרותכם לחדד ולייעל פרמטרים מסוימים באתר ובכך לשפר משמעותית את מיקום האתר בגוגל.
4. Google Data Studio
Google Data Studio הוא כלי חינמי להדמיית נתונים המאפשר לכם להציג את הנתונים השונים של האתר באמצעות דוח חזותי פשוט ונח לקריאה, הכולל לוח בקרה מפורט שיסייע לכם לפרש את המידע הרלוונטי בצורה נכונה. כלי זה מאפשר לכם לצפות בנתונים השונים של האתר באמצעות אלמנטים גרפיים שונים, בין אם מדובר במפות מקודדות לפי צבעים המציגות את המדינות המובילות מהן מגיעים רוב המשתמשים באתר, או בגרפים המסמנים טרנדים או מגמות מסוימות. כמו כן, על מנת לספק עבורכם דוחות מפורטים ומדויקים ככל שניתן, Google Data Studio מאפשר סנכרון עם כלים אנליטיים אחרים של גוגל כמו- גוגל סרץ’ קונסול וגוגל אנליטיקס. השילוב בין הדוחות הוויזואליים של Google Data Studio לנתונים המצויים בכלי הניתוח השונים של גוגל, יאפשר לכם לקבל תמונת מצב מדויקת יותר לגבי האתר שלכם ולגבש אסטרטגיית קידום אתרים יעילה ואפקטיבית יותר.
5. מתכנן מילות המפתח של גוגל
אם אתם מעוניינים לגבש אסטרטגיית מילות מפתח יעילה וממוקדת לצורך קידום אתרים, רצוי להשתמש בכלי ספציפי שיספק לכם סטטיסטיקות ונתונים מדויקים לגבי השימוש בביטויים כאלה ואחרים. אמנם מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס תוכנן במקור עבור ppc, אך הוא משמש כלי מצוין גם עבור קידום אתרים אורגני. באמצעות כלי זה תוכלו לראות את היקף השימוש והתחרות של ביטויי מפתח שונים ותקבלו המלצות על ביטויי מפתח רלוונטיים שיכולים להתאים עבור האתר שלכם.
באמצעות מדדים אלו תוכלו להבין באילו ביטויי מפתח כדאי לכם להשתמש ואילו רצוי להשמיט. מעבר לכך, כלי זה מאפשר גם ייצוא ושמירת נתונים בקלות, כך שתוכלו לצפות בדוחות השונים בעת תכנון אסטרטגיית התוכן שלכם. אמנם כלי תכנון מילות המפתח של גוגל מספק שפע של מדדים חיוניים לצורך שימוש ואיתור של מילות מפתח, אך לא מדובר בהכרח במחולל מילות המפתח הטוב או המגוון ביותר. כך שלעתים עדיף להשתמש בכלי מחקר ספציפיים יותר לצורך מציאת ביטויי מפתח רלוונטיים.
6. גוגל לעסק שלי (Google My Business)
גוגל לעסק שלי הוא כלי קידום אתרים חיוני למדי אם אתם מנהלים עסק מקומי ומספקים שירותים או מוצרים ספציפיים לאזור מסוים. כלי זה מאפשר לכם למקם את העסק שלכם במפות גוגל כך שלקוחות פוטנציאליים יוכלו לאתר את העסק שלכם בקלות. לאחר שתציינו את מיקום העסק, תוכלו להוסיף פי’צרים שונים לפרופיל העסקי שלכם במטרה למשוך יותר ויותר לקוחות, בין אם מדובר בתמונות של העסק או הוספה של פרטים אחרים ליצירת קשר כמו מספר טלפון או ציון של שעות פתיחה. כך שלמעשה מדובר בכלי מאוד גמיש ויעיל המאפשר לכם שליטה על האופן בו העסק שלכם מוצג בגוגל. מעבר לכך, באמצעות שימוש ב- Google My Business תוכלו לקבל נתונים סטטיסטיים רלוונטיים אשר יספקו לכם אינדיקציה מדויקת בנוגע לאופן בו הלקוחות מתקשרים עם העסק שלכם, בין אם מדובר בכמות החיפושים הכוללת לעסק, או בכמות הצפיות והשיחות שקיבלתם כתוצאה מהפרסום בגוגל.
Google Alerts.7
רוצים לקבל התראה בכל פעם שמישהו מזכיר אתכם או את העסק שלכם באינטרנט? מעוניינים לעקוב אחר האזכורים של המתחרים שלכם? Google Alerts הוא בדיוק הכלי בשבילכם. מדובר בכלי מאוד נגיש ופשוט לשימוש המאפשר לכם להגדיר באופן ספציפי את הביטוי המדויק שעבורו תרצו לקבל התראה. בכל פעם שאותו ביטוי מוזכר, תקבלו התראה אוטומטית בחשבון המייל שלכם. אמנם רבים מאתנו מוחמאים כאשר מזכירים אותם בהקשר זה או אחר, אך בסופו של דבר מדובר במידע חיוני שיאפשר לכם לזהות הזדמנויות לבניית קשרים או שיתופי פעולה פוטנציאליים שיסייעו לכם לקדם את המותג שלכם, בין אם באמצעות קידום אתרים או על ידי דרכים אחרות. כמו כן, תוכלו גם להשתמש באזכור של המתחרים שלכם על מנת לבחון את דרכי הפעולה שלהם ולחדד את האסטרטגיה העסקית שלכם ברשת.
8. תג מנג’ר
לא פעם אנו חשים תסכול כתוצאה מטעינה איטית של האתר או מהמתנה ממושכת עבור עדכונים כאלה ואחרים. שימוש בגוגל תג מנג’ר יאפשר לכם להוסיף תגים שונים לאתר באמצעות הטמעה חד פעמית של קוד. פעולה זאת מקלה באופן משמעותי על מהירות הטעינה והסריקה של האתר, זאת לעומת הטמעת קוד ישירה המתבצעת לעתים דחופות. כמו כן, שימוש בגוגל תג מנג’ר עשוי לסייע לכם בסופו של דבר לצורך קידום אתרים, שכן טעינה מהירה של האתר עשויה להגדיל את כמות הכניסות לאתר וכתוצאה מכך לשפר משמעותית את מספר ההמרות בפועל.
כמו כן, מדובר בפעולה פשוטה יחסית, כך שלרוב ניתן לבצע זאת לבד, מבלי להיעזר בשירותיו של מפתח אתרים. עם זאת, ביחס לפעולות טכניות אחרות המתבצעות באתר, מדובר בכלי מורכב יותר, כך שלעתים יש צורך ללמוד מושגים מסוימים על מנת לבצע את הפעולה כנדרש. עם זאת, מדובר בפעולה חד פעמית, כך שברגע שהצלחתם להטמיע את הקוד באתר, תוכלו לערוך תגים שונים ללא עדכוני קוד נוספים.
9. בדיקת התאמה לניידים
אם אתם רוצים להגיע לכמות גדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים, חשוב שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי ומותאם לנייד. אתר ברור, קל לשימוש וידידותי לנייד, יעשה רושם טוב יותר בעיני הגולשים ויגרום למותג שלכם להיראות יותר עדכני ורלוונטי. כמו כן, כאשר מבצעים התאמה של האתר לנייד, חשוב מאוד להנגיש אותו לגולשים, כך שהם יוכלו לנווט בו בקלות ובפשטות. מדובר בפעולה חשובה ביותר לצורך קידום אתרים שעשויה לגרום לשביעות רצון גדולה יותר בקרב הלקוחות הפוטנציאלים ולעלייה חדה בכמות ההמרות.
Google Mobile-Friendly Test בודק את האופן בו המשתמש מנווט בין דפי האתר שלכם ממכשיר הנייד. על מנת להקל על חוויית המשתמש, חשוב לוודא בתחילה שכל דפי האינטרנט ייראו טוב בפורמט אנכי. חשוב גם להקפיד על לחצני CTA (הנעה לפעולה) גדולים יותר, כך שהמשתמשים יוכלו לבצע את הפעולה שהם רוצים מבלי ללחוץ על כפתור אחר בטעות. המטרה של כלי זה היא לנתח את דרכי הניווט של המשתמשים באתר ולאתר בעיות קריטיות בתצוגה ובאסתטיקה של האתר כדי להבטיח למשתמשים שלכם חוויית גלישה אופטימלית בנייד. מעבר לאלמנטים אלו, באמצעות Google Mobile-Friendly Test תוכלו גם לרדת לרזולוציות מעמיקות יותר ולבדוק אלמנטים נוספים כמו- טקסט קטן מדי או תוספים שאינם עובדים, כדי להבטיח התאמה מלאה לתצוגה בנייד.
10. Google Trends
Google Trendsהוא כלי שימושי להשוואת מונחי חיפוש פופולריים לאורך זמן נתון. נתונים אלו שימושיים במיוחד להצגת מגמות עונתיות בפופולריות של חיפושים מסוימים. אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני לדוגמא, תוכלו להשתמש ב- Google Trends על מנת להבין את הפופולריות של פריטים מסוימים בתקופה מסוימת לעומת תקופות אחרות. כך שאם החנות המקוונת שלכם מציעה בין השאר משקפי שמש למכירה, תוכלו לראות באילו חודשים יש עלייה בחיפוש של הביטוי ומתי יש צניחה בכמות החיפושים. תוכלו גם להשתמש בנתונים אלו כדי לדעת מתי רצוי לשפץ תכנים ישנים הדורשים ריענון או מתי חשוב לייצר תכנים מקוריים סביב מגמות עונתיות. כמו כן, נתונים אלו יכולים לסייע לכם בתכנון אסטרטגיית השיווק שלכם, כך שתוכלו לדעת מתי כדאי לבצע שיווק ממומן (PPC) ומתי רצוי להשקיע יותר באסטרטגיית קידום אתרים, או להקדיש יותר זמן ליצירת תכנים רלוונטיים.
11. Page Speed Insights
באופן לא מפתיע, וכפי שכבר הזכרנו קודם לכן, מהירות טעינת הדפים באתר משחקת תפקיד משמעותי כשזה נוגע לקידום אתרים ולדירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל. לכן, חשוב מאוד להתקין כלי שיאפשר לכם לבחון את טעינת הדפים השונים באתר שלכם כמו – Page Speed Insights. לאחר ההתקנה יש להזין את כתובות ה-URL של דפי האתר על מנת לבחון את ביצועי הדפים השונים ואת זמן הטעינה שלהם הן בדסקטופ והן בנייד. לאחר בדיקה זו תקבלו הסבר כיצד ניתן להאיץ את מהירות הדפים באתר ומה רצוי לשפר. מעבר לכך, בדיקת מהירות הדפים בנייד תאפשר לכם לקבל פרמטרים נוספים כמו- ציון חוויית משתמש, הערכת גודל הגופן בדפים השונים ובדיקת קריאות של הטקסטים השונים באתר.
12. סקרי צרכנים של גוגל
כאשר משתמשים נהנים לנווט ולגלוש באתר שלכם, שביעות הרצון של הלקוחות תהיה גבוהה יותר, מה שעשוי להוביל בהמשך למעורבות גדולה יותר מצד המשתמשים ולדירוג גבוה יותר של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. על מנת לעורר שביעות רצון גדולה יותר בקרב הלקוחות, חשוב להבין מה הלקוחות הפוטנציאליים רוצים ומצפים מהאתר שלכם. עריכת סקרי צרכנים מדי פעם בפעם תאפשר לכם לאמוד טוב יותר את רצונות הגולשים, על מנת להבין מה ניתן לשפר באתר.
כלי סקרי הצרכנים של גוגל, יאפשר לכם לערוך סקר צרכנות חינמי בקרב הלקוחות הכולל 4 שאלות בסיסיות. במידה שתרצו לערוך סקר מעמיק יותר, תצטרכו לשלם עבור כך. עם זאת, ככל שתצרו סקר יותר רחב ומעמיק, כך תוכלו לקבל יותר תובנות לגבי האופן בו המשתמשים חווים את האתר שלכם. כלי זה יהיה שימושי במיוחד עבורכם לצורך קידום אתרים, אם אתם מתכננים ליצור עיצוב חדש עבור האתר או מעוניינים ליישם אסטרטגיית תוכן חדשה.
13. חלון גלישה בסתר
ביחס לכלים האחרים שהזכרנו מעלה, יש להניח שמדובר בכלי הפשוט ביותר לצורך קידום אתרים. עם זאת, מצב גלישה בסתר בגוגל, יכול לספק לכם שפע של תובנות יקרות ערך לגבי האתר שלכם. כאשר תפתחו את גוגל בחלון גלישה בסתר ותתחילו לחפש מונחים שונים, תופיע בפניכם רשימה של אפשרויות מילוי אוטומטיות. הצעות אלו יכולות לסייע לכם לצורך מחקר ראשוני של ביטויי מפתח רלוונטיים ולהראות לכם אילו ביטויים ושאילתות נפוצים ביותר. מצב גלישה בסתר הוא חיוני מכיוון שהוא מאפשר לכם לקבל מידע ניטרלי עבור תוצאות החיפוש שלכם ללא התאמה אישית לחיפושים שהקשתם בעבר במנוע החיפוש הרגיל. מעבר לכך, באמצעות גלישה בסתר תוכלו לברר את הדירוג האמיתי של האתר שלכם.
כלי קידום אתרים של גוגל – סיכום
כיום ישנם כלים רבים שיוכלו לסייע לכם לצורך קידום אתרים. במאמר זה הבאנו בפניכם 13 כלי SEO חינמיים של גוגל שיכולו לעזור לכם לקדם את האתר שלכם באופן משמעותי בתוצאות החיפוש של גוגל, בין אם באמצעות חקר ביטויי מפתח, ניתוח התנועה לאתר או שיפור מהירות האתר.
אז אם אתם עדיין מתקשים לדחוף את האתר שלכם קדימה, נשמח לסייע לכם בכל הקשור לאופטימיזציה ולקידום אתרים, במטרה לשפר את ביצועי האתר שלכם ולוודא שהוא עונה על הצרכים שלכם ושל הגולשים כאחד.