סטטוס הזמנות

ההזמנות נוצרות כאשר לקוח משלים את תהליך התשלום, והן גלויות למשתמשים עם תפקידי מנהל ומנהל חנות בלבד. לכל הזמנה יש מזהה הזמנה ייחודי (באנגלית: Order ID). 

כל הזמנה מכילה גם סטטוס הזמנה. סטטוסי הזמנה מספקים מידע על התקדמות ההזמנה, החל מ”המתנה לתשלום” ועד “הושלם”. הסטטוסים הבאים משמשים בהזמנות:

  • המתנה לתשלום – ההזמנה התקבלה, אין תהליך התשלום שהתחיל. ממתינה לתשלום (לא שולמה).
  • נכשל – התשלום נכשל או נדחה (לא שולמה) או דורש אימות (SCA). יש לשים לב שהסטטוס עשוי לא להופיע מיד ובמקום זאת יופיע כ”ממתין” עד שהאימות אומת (לדוגמה, ב-PayPal).
  • בעיבוד – התשלום התקבל (שולם) והמלאי יורד; ההזמנה ממתינה למילוי. כל הזמנת מוצרים דורשת עיבוד, למעט אלה שמכילים מוצרים שהם גם וירטואליים וגם הורדתיים.
  • הושלם – ההזמנה נמסרה והושלמה – אין פעולות נוספות נדרשות.
  • בהמתנה – ממתינה לתשלום – המלאי יורד, אך יש לאשר את התשלום.
  • בוטל – בוטלה על ידי מנהל או הלקוח – המלאי חוזר, לא נדרשות פעולות נוספות.
    יש לשים לב: הסטטוס הזה לא מחזיר את התשלום ללקוח.
    לדוגמה: הסוחר מעוניין לבטל את ההזמנה מכיוון שהלקוח לא תקשורתי ואין לו מידע לגבי מקום המשלוח. במקרה זה, הלקוח אינו זכאי להחזר כספי. על מנת למסור החזר כספי, יש לעקוב אחרי הוראות ניהול ההחזרות.
  • הוחזר – הוחזר על ידי מנהל – לא נדרשות פעולות נוספות.
  • נדרש אימות – ממתין לפעולה מצד הלקוח כדי לאמת את העסקה ו/או להשלים דרישות של SCA.

תרשים חזותי להמחשת סטטוסי הזמנה

התרשים מתחיל בסטטוס “המתנה לתשלום” וממשיך דרך “הושלם”, “בוטל” או “הוחזר” לאחר מכן.

מקור: woocommerce.com

מקורות

האם המאמר הזה היה מועיל?

מאמרים קשורים

תוכן עניינים

עדיין צריכים עזרה?

פנו אל מרכז התמיכה באימייל, בטלפון או דרך האזור האישי. עדיין לא לקוחות? הצטרפו לאחת מחבילות התחזוקה שלנו
יצירת קשר