קטגוריות המוצרים הן הדרך המרכזית לקבץ מוצרים עם תכונות דומות. ניתן גם להוסיף תתי קטגוריות אם יש צורך.
לדוגמה, אם אתם מוכרים ביגוד, ייתכן שיהיו לכם קטגוריות כמו “חולצות”, “סווטשירטים” ו”מכנסיים”.
כיצד להוסיף או לערוך קטגוריות מוצרים
הקטגוריות ננהלות מהמסך “מוצרים > קטגוריות”.
כמו הקטגוריות בפוסטים בוורדפרס, ניתן להוסיף, למחוק ולערוך קטגוריות מוצרים.
- הוסיפו שם.
- הוסיפו סלאג (אופציונלי); גרסה ל-URL של השם.
- הוסיפו קטגוריית אב במידה ומדובר בתת-קטגוריה.
- הוסיפו תיאור (אופציונלי); ערכות עיצוב מסוימות יציגו את התיאור הזה.
- בחרו את סוג התצוגה. החליטו איזה תוכן יוצג בדף של הקטגוריה.
- “רגיל” משתמש בתבנית הברירת מחדל של התבנית שלך.
- “תת-קטגוריות” יציג רק תת-קטגוריות. “מוצרים” יציג רק מוצרים. “שניהם” יציג תת-קטגוריות ומוצרים מתחתיהן.
- העלה/הוסף תמונה (אופציונלי); בהתאם לעיצוב ניתן להציג תמונות של קטגוריות מוצרים בדפים מסוימים, התמונה נבחרת כאן.
- בחנות המודרנית, ברירת המחדל היא להציג את תמונות הקטגוריות בתבנית הדף הראשי.
ברוב המקרים באתרי סחר, תמונות הקטגוריות מוצגות בעמוד הבית כברירת מחדל
ניתן גם לשנות את סדר הקטגוריות על ידי גרירה ושחרור – הסדר הזה משמש כברירת מחדל באתר החי כאשר הקטגוריות מוצגות. זה כולל את וידג’טים ותצוגות הקטגוריה/תת-קטגוריה בדפי המוצרים.
מאז WooCommerce 3.3, קיימת קטגוריה ברירת מחדל (באנגלית). יש להקצות כל מוצר לקטגוריה, ולכן אם המוצר לא מוקצה לקטגוריה אחרת, תוקצה באופן אוטומטי הקטגוריה הברירת מחדל. כברירת מחדל, שם הקטגוריה הזו יהיה “ללא קטגוריה” (באנגלית: Uncategorized) ולא ניתן למחוק אותה. עם זאת, ניתן לשנות את שם הקטגוריה. ניתן גם להחליף את הקטגוריה הברירת מחדל לקטגוריה אחרת שהקמתם באמצעות פעולות השורה מתחת לשם הקטגוריה, ולאחר מכן ניתן למחוק את קטגורית “ללא קטגוריה”, מכיוון שהיא לא תהיה יותר הברירת מחדל.
כאשר אתם מוסיפים מוצר חדש דרך “מוצרים” > “הוסף מוצר”, ניתן לבחור את קטגוריית המוצר החדש מהרשימה.
בנוסף, ניתן להיכנס ישירות לדף “הוסף מוצר” דרך “מוצרים” > “הוסף מוצר”, ולבחור “הוספת קטגורית מוצר חדשה”.