new-menu-icon
אנחנו כאן בשבילכם
לפרטים והצעת מחיר
שירות ותמיכה
073-32601860

UTM – איך מעקב נכון משפיע על אחוז ההמרה שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

פרמטרים של UTM הם נושא דיון נפוץ בדיגיטל. אז מהם בעצם ולמה הם חשובים? אם מעקב UTM חדש לך, הגיע הזמן להיכנס למשחק. ואם זה לא חדש, ראה זאת כרענון ואל תחמיץ את הטיפים המועילים שלנו על מנת להבין עוד קצת על שיווק דיגיטלי חכם

מהם פרמטרים של UTM וכיצד הם מועילים לשיווק הדיגיטלי שלך

פרמטרים או תגי UTM מייצגים את מחרוזת השאילתה שנוספה בסוף כתובת אתר כדי לעקוב אחר מקורם של המבקרים. UTM הם ראשי התיבות של "מודול מעקב של אורצ'ין" מכיוון שהם הוצגו לראשונה על ידי אורצ'ין, חלוצי הניתוח בדיגיטל. היא נרכשה על ידי גוגל בשנת 2005 והפכה לגוגל אנליטיקס. כיום אחד מהכלים הפופולריים ביותר שיש לניתוח והפקת דוחות מתקדמים ברשת.

כתובת של קמפיין או קוד מעקב מורכב מכתובת אתר בסיסית ומחרוזת שאילתה. מחרוזת השאילתה היא בעצם תגי ה-UTM שאתה מצרף לכתובת ה-URL. זאת כדי לעקוב אחר ההמאפיינים השונים של התנועה הנכנסת שלך. עם הטמעת פרמטרים של UTM, אנשי שיווק יכולים למדוד בצורה יעילה יותר את ביצועיהם ולהבין את ההתנהגויות וההעדפות המקוונות של המשתמשים. עם UTM קל יותר לייחס הצלחה ולהבין מה עובד ומה לא. מה שבתורו שופך אור על אפקטיביות של קמפיינים דיגיטליים במיוחד מבחינת התנועה הספציפית והחזר ה-ROI.
בסך הכל ישנם חמישה פרמטרים אפשריים. מקור הקמפיין, מדיום הקמפיין, שם הקמפיין, תנאי הקמפיין ותוכן הקמפיין.

חשיבות השימוש בתגי UTM

משתמשי האתר מגיעים ממקורות שונים. אם אתה עוסק באחת מהטקטיקות הבאות להפקת לידים, עליך להבין כיצד כל יוזמה תורמת לתעבורת האתר הכוללת שלך.
עלוני דואר אלקטרוני
פרסום במדיה
רשתות חברתיות
קידום ממומן

אם אינך מתייג את כתובות האתרים שלך עם פרמטרים של UTM הנבדלים מכל ערוץ וקמפיין, כמעט בלתי אפשרי להבדיל בין מקורות התנועה שמפנים לאתר שלך. הכל מחובר לקטגוריה אחת וכתוצאה מכך חוסר יכולת לעקוב אחת האפקטיביות של קמפיינים. חוסר הבנה איזה תוכן מהדהד יותר בקרב הקהל שלך ותובנות מוגבלות בכל הקשור להקצאת תקציב.

כיצד להגדיר תגי UTM כראוי

בעוד שרוב המשווקים מבינים את חשיבותו של UTM, זה לא נדיר לראות נתוני קמפיין חסרים בגלל יישום לא תקין. לכן אנו ממליצים להחיל את הכללים הבאים על מנת למצות את יכולת השיווק הדיגיטלי של הקמפיין

1. השתמש בשמות עקביים

"מדיה", דוא"ל", "חברתי" ו-PPC תמיד אמורים לשמש לקמפיינים של מדיה, דוא"ל, ברשתות החברתיות ו-PPC בהתאמה.
מקור: השתמש בשם הקצר ביותר המתאר בבירור את הספק, הפלטפורמה או הכלי (למשל fb לfacebook).
קמפיין: השתמש בשם הקצר ביותר שמתאר את הקמפיין שלך.

2. השתמש בשפה פשוטה

זכור שהקהל שלך יראה את הקודים שבהם אתה משתמש. ודא שאתה משתמש בשפה קלה להבנה ואינה מוסרת מידע רגיש או קנייני של החברה.

3. הזהר בצורת האיות

תגי UTM רגישים לאותיות רישיות ולכן עדיף תמיד להשתמש באותיות קטנות. כדי להבטיח שאינך מציג מידע שווא על מעקב על ידי חיפוש Facebook במקום facebook למשל. אנו ממליצים על אותיות קטנות כדי להימנע משגיאות יישום אנושיות בעת שימוש בכתב מחובר. למשל: socialpost, Socialpost, SocialPost וכו.

4. הכן גיליון למעקב.

קל לאבד את ההגדרה של פרמטר מסוים אם אינך שומר את כל המידע במקור אמין אחד. תעד כיצד כל קוד נקשר לקמפיין ספציפי בגיליון משותף כף שאך אחד לא צריך לנחש מה משמעות הקוד.

5. היה עקבי

הקפידו תמיד על תצורת UTM כך שחברי הצוות האחרים שלכם יוכלו לעקוב ולפרוס את אותה שיטה בקלות.

איך לייצר תגי UTM במהירות

לאחר שבחנו את ה"מה" וה-"למה" של הUTM הגיע הזמן לבחון את ה"איך". Google’s Campaign URL Builder היא דרך נהדרת לייצר תגי UTM בקלות באופן שיטתי. כל מה שאתה צריך הוא כתובת למעקב ופרמטר המקור הנדרש לקמפיין. בד״כ נמליץ להוסיף גם מדיום הקמפיין ושם, כדי להבדיל טוב יותר בין המרות הקמפיין שלך. השאר את מונח הקמפיין ותוכן הקמפיין כאופציונלי בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק שלך. גוגל תיצור באופן אוטומטי כתובות אתרים עם התחביר הנכון לאחר שתוסיף את כל הפרמטרים שאת רוצה. לאחר מכן, פשוט העתק או תמיר אותו לקישורים קצרים דרך bit.ly והוסף אותו לכתובות האתר שלך כדי לקבל את התוצאות הרצויות.

איך זה נראה בגוגל אנליטיקס

בגוגל אנליטיקס תוכלו לעבור אל  Acquisition – All Traffic – Source/Medium על מנת לקבל דוח הSource\Medium ולבדוק שהמעקב אחר UTM פרוס כהלכה. הוספת "קמפיין" כממד המשני מספקת גם מידע מפורט יותר לניטור ביצועי הקמפיין.
חשוב מאוד לייחס ולמדוד את הוצאות השיווק הדיגיטלי שלך במדויק בערוצים שונים ולבצע אופטימיזציה על מנת להגיע לביצועים הטובים ביותר. אם אתה ממלא אחר ההוראות אך עדיין רואה תוצאות בלתי צפויות בגוגל אנליטיקס, אנו תמיד נשמח לעזור.




Generated with Avocode.blob-shape (15)Path 13285
Generated with Avocode.blob-shape (3)Path 13288
Generated with Avocode.blob-shape (8)Path 13293
Generated with Avocode.blob-shape (15)Path 13285
Let's talk.

Ready to get started? Reach out to our digital experts to get more info!

Generated with Avocode.blob-shape (15)Path 13285
Generated with Avocode.blob-shape (3)Path 13288
Generated with Avocode.blob-shape (8)Path 13293
Generated with Avocode.blob-shape (15)Path 13285
דברו איתנו,

מוכנים להתחיל? עדיין יש לכם שאלות?

Title

שנה

קטגוריה

IM TICKETS is a site that sells tickets to football games all over the world. Their previous site did not result in enough conversions – which was not surprising given its uninviting and messy design and look-and-feel. We built the website to have clean, user-friendly, and interactive options enabling customers to choose a seat in the stadium for any team, league, or stadium. We provide IM TICKETS with hosting and maintenance.