1. בית
  2. מרכז הידע והעזרה
  3. ניהול מסחר ווקומרס
  4. נתונים אנליטיים – סקירה כללית

נתונים אנליטיים – סקירה כללית

רוב הדוחות ברכיב הניתוח של WooCommerce (נתונים אנליטיים) מכילים אוסף של כלים. מסמך זה יציג לכם את התכונות המשותפות הללו וכיצד ניתן לנצל אותן כדי להתאים אישית ולבצע מחקר מעמיק יותר בדוחות והניתוחים החדשים.

על מנת להתחיל עברו אל נתונים אנליטיים > הכנסה

מונחים בסיסיים

הטבלה למטה מתארת כיצד מוגדרים הנתונים האנליטיים השונים ב-WooCommerce.

מונחתיאור
מכירות גולמיותמחיר המוצר(ים) במחיר המכירה מוכפל בכמות המוזמנת. אינו כולל החזרות, קופונים, מסים או משלוחים.
סך המכירותמכירות גולמיות – החזרות – קופונים + מסים + משלוחים
מכירות נטומכירות גולמיות – החזרות – קופונים (נקרא “מכירות” בדוחות המורשים של WooCommerce)
הזמנותמספר ההזמנות החדשות שנוצרו לטווח תאריכים נבחר
ערך הזמנה ממוצעמכירות נטו / הזמנות
פריטים שנמכרומספר הפריטים הנמכרים באופן נפרד
פריטים שנמכרומספר הפריטים הנמכרים באופן נפרד
זיכוייםכסף שהוחזר ללקוח דרך החזרה
הזמנות עם הנחהמספר ההזמנות שהחל עליהן קופון
סכום הנחות נטוסכום כל ההנחות מקופונים
סך המסמס ההזמנה + מס המשלוח
מס הזמנההמס הכולל שהוחל על הפריטים בהזמנה
מס המשלוחהמס הכולל שהוחל על המשלוח בהזמנה
דמי משלוחדמי המשלוח הקשורים להזמנה או להחזרה
הורדותמספר כולל של הקבצים שהורדו

זיכויים

כאשר מתבצעים החזרים/זיכויים, הם מופיעים כמספרים שליליים בתאריך בו התרחשה ההחזרה (ולא בתאריך בו התבצעה ההזמנה).
זיכויים כוללים הנחות מקופונים.
דמי המשלוח שהוחזרו והמסים המחוזרים אינם כלולים בסכום ההחזרות הכולל ובעמודות ההחזרות. הם מופיעים כערכים שליליים בסכום דמי המשלוח ובעמודות המסים בהתאמה.

בחירת טווח תאריכים

מקור: woocommerce.com

באמצעות כלי בחירת טווח תאריכים ניתן לציין אילו תאריכים יופיעו בדוח הנצפה. בעת פתיחת כלי בחירת טווח תאריכים, תוכלו למצוא מגוון של אפשרויות מוגדרות מראש המאפשרות לבחור מהר בטווחי תאריכים נפוצים.

  • היום
  • אתמול
  • שבוע עד היום
  • שבוע שעבר
  • חודש עד היום
  • חודש שעבר
  • רבעון עד היום
  • שנה שעברה

ניתן גם לבחור איזה טווח תאריכים להשוות, האם להשוות לאותו הטווח מה”שנה קודמת” או מה”תקופה קודמת”.

אם האפשרויות המוגדרות מראש אינן מתאימות לטווח התאריכים הרצוי, לחיצה על הפריט “מותאם אישית” בראש הבורר תאפשר לכם שליטה מדויקת יותר על טווח התאריכים:

מקור: woocommerce.com

בבורר המותאם אישית, ניתן להזין באופן ידני את תאריך ההתחלה והסיום באמצעות שדות הקלט המסופקים, או להשתמש בלוח השנה כדי לבחור את התאריכים.

לאחר בחירת אחד מהאפשרויות המוגדרות מראש או טווח תאריכים מותאם אישית, לחצו על כפתור “עדכן” כדי לשנות את הנתונים בדוח. בעזרת כך, טווח התאריכים שנבחר מתווסף לכתובת ה-URL של הדוח, מאפשר לכם לסמן או לשתף את כתובת ה-URL של הדוח עם טווח תאריכים מסוים עם מנהלי החנות האחרים. בחירת התאריכים הזו מתמשכת בתצוגת הדוח עד שתנווטו מהדוח.

אפשרויות סינון מתקדמות

בצורה לרבים:

בהתאם לדוח שאתם צופים בו, עשויות להיות גם אפשרויות נוספות לסינונים מהירים ו/או סינונים מתקדמים נוספים שמאפשרים לכם להתאים אישית את קבוצת הנתונים שנצפים.

מקור: woocommerce.com

אם קיימות אפשרויות סינון, הן יוצגו ליד התיאור של טווח התאריכים, או מתחתיו בצפייה במסכים צרים או בנייד. כמו בבחירת טווח התאריכים, הסינונים ישמרו גם בכתובת ה-URL, המאפשרת לכם לשמור קישור מהיר לגרסה מסוימת סוננת של דוח. הסינונים הזמינים לכל דוח מסוים מתוארים בעומק יותר בתיעוד של כל דוח.

סקירה במספרים/תרשים

מקור: woocommerce.com

בראש הדוחות, התרשימים ומספרי הסיכומים מספקים גישה מהירה לנתונים מרכזיים, למגמות בנתונים אלה ולתמונות חזותיות של שינויים לאורך זמן בתקופה שנבחרה ובתקופה שנמצאת בהשוואה.

סקירה במספרים

הלשונית “מספרי סיכומים” מציגה לכם תצוגה מהירה של המספר הכולל למדד זה במשך התקופה שנבחרה, המספר הכולל לתקופה שבה התבצעה השוואה, והמגמה האחוזית בין שני המספרים הללו. על ידי לחיצה על מספר סיכום מסוים, המדד הספציפי הזה יוצג אז בתרשים.

לדוגמה, כך נראה מספר הסיכום למדד “מספר הזמנות”:

מקור: woocommerce.com

תרשים

מקור: woocommerce.com

התרשימים בדפי הדוח מציעים מספר אפשרויות להתאמה אישית של התצוגה של הנתונים. “מקרא הנתונים” (מסומן “a” בתמונה למעלה) מאפשר לך לשנות את הראות השלבים השונים של סט הנתונים. “בוחר המרווח” (מסומן “b”) מאפשר לך להתאים את המרווח המוצג בתרשים. האפשרויות הזמינות כאן תלויות באורך הטווח התאריכים שנבחר:

אורך טווח התאריכיםאפשרויות המרווח(באנגלית:INTERVAL)
שנה או יותריום, שבוע, חודש, רבעון, שנה
90 ימים עד שנהיום, שבוע, חודש, רבעון
יום, שבוע, חודש1 חודש – 89 ימים
יום, שבוע1 שבוע – 28 ימים
יום1 יום – 1 שבוע
יום, שעה1 יום

ולבסוף, תוכלו להתאים את “סוג התרשים” שמוצג (מסומן “c”) בין תרשים עמודות או תרשים קו.

טבלה

הטבלה שמציגה את הנתונים המפורטים בדוחות הנתונים האנליטיים כוללת גם מספר תכונות שמאפשרות לכם להתאים אישית את דרך התצוגה של הנתונים וכן אפשרות להוריד עותק של נתוני הדוח בפורמט CSV לניתוח נוסף.

מקור: woocommerce.com

סידור עמודות בטבלה

רוב העמודות בדוחות ניתנות ללחיצה (על כותרת העמודה) כדי למיין את הנתונים לפי הערך שבחרת ולבחור בין סדר עולה ליורד. פשוט לחצו על כותרת העמודה כדי למיין לפי הערך הזה, ושוב כדי לשנות בין מיון בסדר עולה או יורד. 

שינוי תצוגת העמודות

אם בדוח קיימת עמודת נתונים שלא נדרשת להצגה, ניתן להתאים את הניראות שלה על ידי השימוש בתפריט הניראות הממוקם בצד ימין של כותרת הטבלה. בכדי לשנות את הניראות של העמודה, יש ללחוץ על שם העמודה בתפריט. הבחירות שלך בניראות מתשמרות ומתעדכנות בהעדפות המשתמש שלך עבור כל דוח. בכך, בביקורים עתידיים בדוח זה, העמודות שכבר ביטלת את הצגתן לא יוצגו.

מקור: woocommerce.com

ייצוא 

כאשר ברצונכם להוריד עותק של הנתונים המופיעים בטבלה המפורטת בדוח, תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על הכפתור “הורדה” שנמצא בכותרת הטבלה. אם כמות הנתונים שמוצגים בדוח מוגבלת לדף אחד (לדוגמה אין תצוגת דפים בתחתית הטבלה), קובץ ה-CSV יורד מיידית.

אם הטווח התאריכים שנבחר גורם לנתונים להתרחש על מספר דפים בטבלה, תהליך ההורדה של קובץ ה-CSV יתבצע כמשימה רקעית על ידי WooCommerce. לאחר שהנתונים מוכנים להורדה, יישלח אימייל לכתובת המקושרת לחשבון ה-WordPress שלך עם קישור להורדת הקובץ. כך תיראה הודעת האימייל

מקור: woocommerce.com

ניווט בין עמודי הטבלה (באנגלית: Table Pagination)

כפתורי הניווט הכוונתיים – המסומנים בתווים < ו-> – מאפשרים לך לנווט בין הדפים, ושדה טקסט מאפשר לך לקפוץ לדף מסוים במספר. בנוסף, ניתן לשנות את מספר השורות שמוצגות בכל עמוד.

מקור: woocommerce.com

מקורות

האם המאמר הזה היה מועיל?

מאמרים קשורים

תוכן עניינים

עדיין צריכים עזרה?

פנו אל מרכז התמיכה באימייל, בטלפון או דרך האזור האישי. עדיין לא לקוחות? הצטרפו לאחת מחבילות התחזוקה שלנו
יצירת קשר