מה זה אחסון שרת?

 אחסון על גבי שרת הוא למעשה שרת פיזי (מחשב) בו מאוחסנים כל קבצי האתר שלכם, בין אם מדובר בתמונות, סקריפטים או עמודי HTML. כאשר משתמש נכנס לאתר, הדפדפן מוריד את הקבצים מהשרת ומציג אותם בפני המשתמש כחלק מהאתר שלכם. בתצורה זו השרת מאחסן את קבצי האתר באחסון שרת סטנדרטי.

מה זה אחסון ענן?

אחסון ״ענן״ הוא למעשה שרת וירטואלי. בשירות זה שמירת המידע נפרסת על פני מספר שרתים המחוברים יחדיו, כאשר הגישה אליהם יכולה להתבצע מרחוק מכל נקודה באינטרנט ובכל עת. למעשה, ניתן לדמות את ה”ענן” למכונת מחשוב עצומה בעלת כח רב ושטח אחסון גדול במיוחד. אחסון ענן מוכר גם כדאטה סנטר (Data Center) או שרת לפי דרישה. 

מה ההבדלים ביניהם? 

בעוד שאחסון מסורתי כולל שרת פיזי אחד המכיל את כל הקבצים והמידע של האתר שלכם, באחסון ענן יש באפשרותכם לשלוף מידע מאוחסן מתוך רשת של שרתים. כמו כן, מכיוון שאחסון זה מכיל מספר רב של שרתים הוא מאפשר שטח אחסון גדול יותר בהשוואה לאחסון הפיזי.

כאשר אתר מאוחסן על גבי שרת פיזי, היכולת של המשתמש לצפות באתר תלויה אך ורק במחשב אחד. אך כשנוצר מצב בו השרת מאחסן קבצים רבים והתנועה באתר הולכת וגדלה, עלול להיווצר עומס רב על השרת, דבר אשר עלול להאט בהדרגה את תפעול האתר ולגרום לקריסת השרת, כך שלא יהיה ניתן להציג את הקבצים. 

אחסון ענן לעומת זאת, מאפשר פיזור של משאבי האתר על פני מספר שרתים ווירטואליים, המאפשרים גישה יעילה בכל עת, כך שבסופו של דבר מדובר באחסון אמין ועמיד יותר לאורך זמן. עם זאת, סוג האחסון תלוי בגודל ובמשאבים של העסק, כך שאם יש ברשותכם בלוג או עסק קטן, לרוב ניתן להסתפק באחסון שרת. אחסון ענן לעומת זאת, מתאים יותר לעסקים גדולים המצוידים במערכות מחשוב גדולות.