אנשים רבים המעוניינים להקים אתר עבור העסק שלהם מתלבטים האם לעשות זאת לבד או לשכור את שירותיו של איש מקצוע המתמחה בבנייה ובפיתוח אתרים. ובכן, מדובר בשאלה מצוינת. עם זאת, התשובה עליה מעט מורכבת. הרי גם אם אתם מחליטים להקים אתר בעצמכם, תמיד רצוי להיעזר במפתח אתרים שיסייע לכם בתהליך ויבצע עבורכם פעולות הקשורות בתחזוקת אתרים. אך לפני שנפרט על כך בהרחבה, רצוי שנסביר מעט על וורדפרס. 

בתור מערכת לניהול תוכן (CMS) הנפוצה בעולם, וורדפרס מאפשרת בניית אתרים בקלות יחסית, גם אם אין ברשותכם ידע בפיתוח ובבניית אתרים. כמו כן, אם יש לכם ניסיון קודם בבניית אתרים ותחום הפיתוח לא זר לכם, תוכלו ליצור באמצעות וורדפרס אתרים מתקדמים בהתאמה אישית. עם זאת, תחזוקת אתרים אינה מסתכמת בבניית האתר עצמו, כך שלרוב יש לבצע לא מעט פעולות מורכבות פחות או יותר לאחר הקמת האתר על מנת לשמור על ביצועיו לאורך זמן. לעתים ניתן לעשות זאת לבד, אך פעמים רבות, כשמדובר בפעולות טכניות מורכבות יותר המצריכות שימוש בקוד או בכלים מורכבים אחרים, רצוי להיעזר באיש מקצוע שיבצע זאת עבורכם.

בניית אתר לבד באמצעות וורדפרס

וורדפרס מאפשרת לכם להיעזר בתבניות חינמיות רבות על מנת לעצב בקלות אתרים יפים ומעוצבים. מדובר במערכת אינטואיטיבית ופשוטה לתפעול באופן יחסי, כך שפעמים רבות אין צורך בידע בקידוד או בביצוע פעולות טכניות מורכבות במיוחד. מעבר לכך, וורדפרס היא מערכת בקוד פתוח, כך שמדובר בפלטפורמה חינמית לגמרי (כל עוד לא עושים שימוש בתוספים בתשלום). תכונה זו מאפשרת לבעלי עסקים רבים המוגבלים בתקציב, להקים אתר יפה ושימושי בעלויות מינימליות. עם זאת, לאחר הקמת האתר, ישנן לא מעט פעולות שיש לבצע לצורך תחזוקת אתרים יעילה. בעלי אתרים רבים אינם מודעים לחשיבות של כך ונמנעים מלעדכן עדכונים חישובים ולבצע פעולות חשובות שיסייעו לתפעול תקין של האתר ובכך עלולים לגרום נזק רב לאתר. לכן, לא פעם רצוי להיעזר בחברה המתמחה בפיתוח ותחזוקת אתרים על מנת לשמור על האתר תקין לאורך זמן.

היתרונות של העסקת מפתח וורדפרס לצורך בנייה ותחזוקת אתרים

במקרים רבים, עדיף לשכור מלכתחילה את שירותיו של מפתח אתרים מיומן על מנת שיבנה עבורכם אתר ייחודי, המותאם ספציפית לצרכים שלכם. הרי גם אם אתם מסוגלים להתמודד בעצמכם עם המערכת של וורדפרס, סביר להניח שלא תוכלו לבצע פעולות ואינטגרציות מורכבות הכרוכות בפיתוח ועיצוב אתרים. כמו כן, במידה שתחליטו לשכור את שירותיה של חברה מקצועית המתמחה בפיתוח אתרים, תוכלו לחסוך זמן רב יותר, להמשיך להשקיע בעסק עצמו ולהותיר את העבודה הטכנית והמקצועית בידי איש מקצוע המיומן בכך. כמו כן, אותו מפתח שבנה עבורכם את האתר ודאי יוכל לסייע לכם בפעולות שונות של תחזוקת אתרים הנדרשות לאורך הזמן. 

החסרונות של בניית אתר וורדפרס באופן עצמאי

אם אתם לא מסתדרים עם מערכת ניהול התוכן של וורדפרס, הקמת אתר באופן עצמאי עשויה להיות פעולה די מתסכלת עבורכם. מה גם שלא מדובר בתהליך חד פעמי אלא בפעולת תחזוקה מתמשכת הכוללת העלאה של תכנים, עדכונים, אינטגרציות וכו’. כמו כן, אם אתם מעוניינים ליצור אתר בעל פונקציונליות גבוהה המותאם אישית לצרכיכם, לעתים יש צורך ביכולות עיצוב גבוהות ובביצוע של פעולות מורכבות יותר. אז אמנם המערכת של וורדפרס מכילה לא מעט תבניות חינמיות המאפשרות לכם לבנות אתר בקלות ובפשטות. עם זאת, לעתים תבניות אלו לא מספיקות על מנת לייצר אתר מקצועי של ממש, כך שיש להיעזר בפיצ’רים נוספים ובתוספים מסוימים המצריכים לעתים לא מעט פעולות טכניות מורכבות.

אמנם העסקה של מפתח וורדפרס מקצועי כרוכה לעתים בהוצאות רבות, עם זאת, לעתים רצוי לבצע השקעה חד פעמית גדולה על מנת למנוע נזקים רבים בטווח הרחוק, במידה שתבצעו בטעות פעולה שעלולה להוביל להשבתת האתר. מעבר לכך, אנשים רבים נמנעים לעתים לשכור את שירותיו של בונה אתרים מקצועי מחשש שיהיו תלויים בו בהמשך בכל תקלה ופעולה שיש לבצע באתר. אך ברוב המקרים, כחלק מתהליך בניית האתר, בונה האתרים מספק ללקוח תדרוך מקיף לגבי התפעול והשימוש באתר, כך שהלקוח אינו תלוי במפתח האתר לצורך תפעול יום יומי של האתר. לעומת זאת, כשמדובר בפעולות מורכבות של תחזוקת אתרים, לעתים רצוי שמפתח האתר יבצע זאת בעצמו, על מנת לא לפגוע בביצועי האתר, שכן לעתים מדובר בפעולות המצריכות שימוש בקוד או בכלים טכניים אחרים. 

האם לבנות אתר בעצמכם או לשכור מפתח וורדפרס?

אז לאחר שהצגנו את היתרונות והחסרונות של הקמת אתר וורדפרס באופן עצמאי ובעזרת מפתח אתרים, הגיע הזמן שנענה על השאלה המתבקשת- מה כדאי יותר- לבנות אתר באופן עצמאי או לשכור מפתח וורדפרס? ובכן, לעתים, כשמדובר באתר בסיסי כמו בלוג ואין ברשותכם תקציב גדול, ניתן להקים אתר וורדפרס באופן עצמאי באמצעות תבניות וורדפרס חינמיות שונות. עם זאת, במידה שאתם מעוניינים באתר ברמה גבוהה יותר המצריך לא מעט אלמנטים ועיצוב בהתאמה אישית, חשוב מאוד שתיעזרו באיש מקצוע מיומן שיבנה עבורכם אתר ייחודי המותאם ספציפית לצרכים שלכם. 

כמו כן, במידה שיש ברשותכם אתר מורכב וגדול המצריך תחזוקת אתרים שוטפת, חשוב שתיעזרו באיש מקצוע מוסמך שיבצע עבורכם את הפעולות הנדרשות לצורך תפעול תקין ועקבי של האתר, בעיקר כשמדובר בפעולות טכניות מורכבות. וכשמדובר בעניינים טכניים ובפרט בקוד, כל טעות קטנה עלולה להוביל לשיבושים רבים בביצועי האתר. 

אז אם אתם מעוניינים באתר חדש או בתחזוקת אתרים שוטפת עבור אתר קיים, נשמח לעמוד לרשותכם ולבצע עבורכם את כל הפעולות הנדרשות לצורך תפעול תקין של האתר.