עדכון אחרון: 20 דצמבר, 2023

כיום, תוכן ויזואלי מהווה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של משווקים רבים בתחום הדיגיטל והפרסום, לצורך קידום מכירות והנעת משתמשים. ואכן, עבור מותגים ומשווקים רבים, שנת 2024 סובבת בעיקר סביב אסטרטגיות שיווק חזותיות. שכן, בעידן בו החשיבות הוויזואלית עולה והמדיה החברתית משתלטת כמעט על כל היבט בחיי האדם, התוכן הוויזואלי כבר מזמן הפך לאמצעי שיווק לכל דבר. 

ואכן, 74% מהמשווקים ברשת משלבים ויזואליות באסטרטגיית התוכן שלהם, כך שמדובר במגמה הבאה לידי ביטוי בעסקים מקוונים רבים. כך לדוגמא, גם התחום של עיצוב אתרים התפתח באופן משמעותי, כאשר כיום הוויזואליות מהווה אלמנט מרכזי באסטרטגיית השיווק של אתרים רבים, לרבות תחום המסחר האלקטרוני.

מהו שיווק חזותי בשנת 2024?

על רקע ההתפתחות המתמדת של תחום שיווק התוכן בשנים האחרונות, בין אם מדובר במדיה החברתית או בתחום של עיצוב אתרים, משווקים רבים מאמצים טרנדים ואסטרטגיות חדשות על מנת ליישר קו עם דרישות הקהל. שכן, כיום לגולשים יש ציפיות גבוהות במיוחד והם מצפים לקבל בתמורה תוכן מפתה, אטרקטיבי ודינאמי בו זמנית. 

על מנת לענות על ציפיות אלו, על המשווקים לשלב יותר ויותר אמצעי מדיה באסטרטגיה השיווקית שלהם, בין אם מדובר בסרטונים מרתקים, תמונות, אינפוגרפיקות יצירתיות או גיפים. אמצעים אלו מסייעים לגולשים וללקוחות הפוטנציאליים לקבל מושג מוחשי יותר בנוגע למוצר שמוצג בפניהם, לגלות יותר מעורבות ולגבש דעה מושכלת על המוצר. 

על פי נתונים סטטיסטיים, כ-80% מהמשווקים משתמשים באסטרטגיית שיווק ויזואלית בפעילויות השיווקיות שלהם ברשתות החברתיות.  כמו כן, משווקים רבים ממנפים את השימוש באמצעים וויזואליים על מנת לקצור רווחים גדולים יותר באמצעות העסק המקוון שלהם. יכול להיות שקשה לתפוס זאת, אך שילוב של אלמנט ויזואלי בבלוג או באתר שלכם יכול להעלות באופן משמעותי את כמות הכניסות והחשיפות לאתר. 

אז אם אתם עדיין תוהים איך שימוש באסטרטגיית שיווק חזותית תסייע לכם למנף את העסק שלכם, המאמר הבא מיועד במיוחד בשבילכם. 

9 אסטרטגיות מומלצות לצורך שיווק חזותי

אסטרטגיית שיווק חזותית משלבת אלמנטים חזותיים שונים בתור מרכיב חיוני בקמפיין השיווקי שלכם. אז תרשו לנו להציג בפניכם את אסטרטגיות שיווק התוכן החזותיות הרלוונטיות ביותר נכון לשנת 2024.

1. תנו ללקוחות שלכם לספר את הסיפור של המותג שלכם

כמו שאומרים, אם אתם רוצים לשמור על אדם כלשהו שמח, העניקו לו תשומת לב והפכו אותו למרכז העניינים. אותו דבר לגבי הלקוחות שלכם – אל תתייחסו אליהם כקהל בלבד, הפכו אותם לחלק בלתי נפרד מהמסע של המותג שלכם ותנו לקול שלהם לספר את הסיפור של המותג. ניתן ליישם זאת באמצעות שילוב של תמונות וסרטונים של לקוחות המשתפים את חוויית המותג האישית שלהם בדף הבית של החנות המקוונת שלכם, בדף המוצר, או בכל דף ייעודי אחר. מדובר באסטרטגיית שיווק נפוצה בתחום של עיצוב אתרים, כך שניתן לראות יותר ויותר מותגים שמעניקים במה ללקוחות ומאפשרים להם לשתף את ההתנסות שלהם עם המוצר באופן אותנטי וישיר. 

2. לספק חוויה ידידותית למשתמש באמצעות עיצוב אתרים מותאם

מעבר למיקוד בחוויית המותג של הלקוח, ישנם גורמים נוספים שתורמים לאסטרטגיית שיווק חזותית מוצלחת. מעצבים רבים המתמחים בנישה של עיצוב אתרים מודעים לכך שכיום, יותר מתמיד, חשוב להביא בחשבון את חוויית המשתמש באתר וליצור ממשק ידידותי שיאפשר לגולשים לנווט באתר בקלות. עם זאת, על מנת לגרום למשתמשים להישאר בחנות המקוונת שלכם  לאורך זמן ולעורר יותר מעורבות מצדם, חשוב לכלול באתר בנוסף אלמנטים ויזואליים אטרקטיביים כמו- תמונות וסרטונים. כך הגולש יהנה מחוויה משולבת הכוללת חוויית משתמש נוחה ואינטואיטיבית לצד ויזואליה עשירה ומושכת.

3. רספונסיביות בעדיפות ראשונה

בימינו, אתרים לא רספונסיביים שאינם מותאמים לנייד, לא יכולים לשרוד את התחרות בשוק. שכן- 54% מסך הגולשים ברשת משתמשים בנייד בזמן שהם גולשים באתר זה או אחר. כך שסביר להניח שרוב האנשים שמבקרים בחנות המקוונת שלכם עושים זאת דרך הנייד. בנוסף, 30% מסך הרכישות בנישת המסחר האלקטרוני מתבצעות באמצעות ניידים. לכן, עיצוב אתרים רספונסיבי מהווה הכרח על מנת להגדיל את כמות המכירות באתר שלכם וליישר קו עם הרגלי הגלישה והקנייה של הגולשים. 

עם זאת, כאשר אתם משתמשים באמצעים ויזואליים כאלה או אחרים, חשוב שתוודאו כי הם מותאמים למסכי נייד בגדלים שונים. לכן, חשוב מאוד להשקיע בעיצוב רספונסיבי של האתר ולבצע התאמות שונות, כך שהאלמנטים הוויזואליים באתר יהיו מותאמים למשתמשים במובייל בצורה חלקה. 

4. צרו עבור הלקוחות שלכם מסע צרכני/ויזואלי מרתק

על מנת לעודד כמה שיותר לקוחות להישאר בחנות המקוונת שלכם ואף לרכוש מוצרים כאלה ואחרים, חשוב מאוד לייצר עמם שיח ויזואלי אינטראקטיבי. הרי הלקוחות שמגיעים לאתר שלכם לא בהכרח מודעים למוצרים השונים שאתם מציעים, לכן חשוב לספק להם מעין הדרכה ויזואלית שתלווה אותם לאורך מסע הקניות שלהם באתר. כך לדוגמא, על מנת לרכוש את אמון הגולשים כבר בהתחלה, חשוב מאוד להשקיע בדף ההמלצות והביקורות באתר ולשלב בו אלמנטים חזותיים מושכים ואסתטיים. מעבר לכך, חשוב מאוד להשקיע באיכות התמונות של המוצרים שמצויים באתר, כך שהגולשים יוכלו לקבל רושם מוחשי יותר לגבי המוצרים השונים ולקבל החלטה מושכלת יותר בעת הליך הרכישה.

5. השתמשו במדיה חברתית לצורך מכירות

לעתים ניתן לשלב בין האתר הישיר למדיה החברתית על מנת לייצר יותר חשיפות ולהגדיל את היקף המכירות. כך לדוגמא, יש באפשרותכם לתייג את המוצרים שלכם בפוסטים במדיה חברתית כזו או אחרת. מכירת מוצרים באמצעות שימוש במדיה החברתית היא דרך מצוינת לעורר את אמון המשתמשים ולהוביל אותם לנקודת הרכישה הסופית באתר שלכם, באופן פשוט ונח, מבלי להפנות אותם למספר דפים שונים בדרך. שיטה זו עשויה להקל על הגולשים ולמנוע מצבים של בלבול ונטישת מוצרים בעגלת המכירות.

6. תוכן מבוסס משתמשים

תוכן מבוסס משתמשים נחשב כיום למרכיב החיוני ביותר של אסטרטגיית שיווק ויזואלית, במטרה לקדם מותג כזה או אחר. תוכן גולשים יכול לכלול תכנים שונים המתפרסמים על ידי הגולשים עצמם, בין אם מדובר בפוסטים במדיה החברתית, תמונות, סרטונים, המלצות או ביקורות. מאחר שמדובר בתוכן שנוצר על ידי הגולשים עצמם, מדובר באמצעי האותנטי ביותר לצורך שיווק המותג. שכן, לרוב מדובר בתכנים חזותיים אטרקטיביים, מרתקים ורלוונטיים התורמים משמעותית לתהליך השיווק של המותג. 

7. צרו קהילה אינטראקטיבית סביב המותג שלכם

עוררו מעורבות בקרב הלקוחות באמצעות פעילויות אינטראקטיביות שונות כמו חידונים,  תחרויות, סקרים ושיתוף של תכנים ויזואליים רלוונטיים וצרו קהילה פעילה סביב המותג שלכם. קהילה גדולה ועוצמתית תחזק את הקשר בינכם לבין הלקוחות ותגביר את הנאמנות למותג. כמו כן, קהילת לקוחות גדולה ופעילה עשויה למצב את המותג שלכם כמוצר איכותי ואמין יותר. בנוסף, ניתן לשלב במסגרת הקהילה תכנים של משתמשים על מנת לעורר יותר אותנטיות ושייכות בקרב הגולשים.

8. צרו התאמה בין העיצוב לזהות המותג

אין ספק שאלמנטים חזותיים יפים עשויים למשוך יותר תשומת לב מצד הגולשים. עם זאת, לפני  שאתם מתפתים להטמיע באתר כל תמונה ואייקון צבעוני שנקרים בדרככם, חשוב מאוד לייצר התאמה בין האלמנטים הוויזואליים השונים לבין הזהות  של המותג, כחלק מאסטרטגיית השיווק החזותית של המותג. 

כך לדוגמא, מעצבים העוסקים בתחום של עיצוב אתרים משתמשים לרוב בפלטת צבעים קבועה ובאלמנטים חזותיים נוספים כמו- תבניות  ותמונות המותאמים לאופי המותג ולאווירה שהוא משדר. בדיוק כפי שאנחנו מקשרים באופן אוטומטי בין קוקה קולה לצבע אדום. מדובר באסטרטגיה ויזואלית חשובה שתסייע לכם לחדד את הזהות המותגית והוויזואלית של המוצר שלכם ולבנות נוכחות חזקה יותר בקרב הצרכנים.

9. המדיה החברתית- הבמה הגדולה ביותר של התוכן החזותי

מדיה חברתית מהווה ללא ספק פלטפורמה חשובה ביותר לצורך שיווק ויזואלי. כך שאם אתם מעוניינים לבצע קמפיין שיווקי ויזואלי, המדיה החברתית היא הבמה המתאימה ביותר עבורכם.

מיליארדי משתמשים ברחבי העולם משתמשים מדי יום במדיה החברתית וצורכים בעיקר תוכן ויזואלי. זאת הסיבה שיוטיוב ואינסטגרם נחשבות ל-2 הפלטפורמות החברתיות הפופולריות ביותר. לכן, כשאתם מתכננים קמפיין ויזואלי, חשוב מאוד לבחור בפלטפורמה החברתית הרלוונטית ביותר עבור המותג שלכם. מעבר לכך, תמיד רצוי להשתמש במדיה החברתית על מנת לקדם את התכנים הוויזואליים שלכם, גם אם הם מצויים בפלטפורמה אחרת. 

דוגמאות נבחרות לשיווק חזותי מוצלח

1. Wayfair

Wayfair היא חברה אמריקאית שמוכרת רהיטים ומוצרי בית ועושה שימוש מצוין באינסטגרם על מנת לקדם ולמכור את המוצרים  שלה. כחלק מאסטרטגיית התוכן הוויזואלית שלהם, הם משתמשים בתמונות מפתות ובסרטונים שובי לב המשדרים אוירה ביתית חמימה ומזמינה באופן שמושך את תשומת לב הגולשים באופן מידי. כמו כן, ניכר שיש התאמה מירבית בין האלמנטים הוויזואליים השונים בהם הם עושים שימוש, בין אם מדובר בבחירת הצבעים, אסתטיקת המוצר או הגישה הריאליסטית המשמשת אותם לצורך הצגת המוצר.

2. נשיונל ג’יאוגרפיק

ערוץ הטלוויזיה המצליח עם יותר מ-130 מיליון עוקבים באינסטגרם ו-46 מיליון פייסבוק שולט ללא ספק בנישת השיווק הוויזואלי. כפי שהתוכניות המשודרות בערוץ מעוררות התפעלות רבה בקרב הצופים, כך גם הפרופילים החברתיים של הערוץ עמוסים באין ספור תכנים ויזואליים מרהיבים הכוללים גלריה מרהיבה של תמונות וסרטים שצולמו על ידי צלמים מקצועיים המסוגלים להראות את הקסם של כדור הארץ בעזרת תמונה אחת בלבד. מעבר לכך, מדובר בחוויה ויזואלית מרתקת החושפת בפני הצופים מגוון רחב של אנשים, תרבויות, מקומות, בעלי חיים וכו’. תכנים אלו מעוררים מעורבות גדולה בקרב הגולשים וזוכים לכמות עצומה של שיתופים מדי יום.

3. נייקי

סביר להניח שברגע זה אתם נזכרים בסרטון פרסומת של נייקי המלווה במוזיקה ובמילים מעוררות השראה. ואכן, נייקי נחשבת למותג מוביל בנישת השיווק החזותית, בין השאר בזכות סרטוני הוידאו המרתקים שלה הזוכים למעורבות רבה בקרב הגולשים. אך בסופו של דבר, סוד הקסם של נייקי נעוץ במסר העקבי שהיא מעבירה. למרות שהסרטונים של החברה נוגעים בנושאים שונים ומגוונים, בסופו של דבר כולם מתנקזים למסר אחד מרכזי- “Just do it”, המניע את קהל הגולשים ומותיר אותם נלהבים ומלאי השראה. 

היתרונות של אסטרטגיה שיווקית ויזואלית

בין אם יש לכם עסק קטן המתעתד להקים פלטפורמת מסחר אלקטרונית, או ארגון מבוסס שקוצר רווחים נאים  ממכירות ברשת, שיווק תוכן חזותי עשוי לסייע לכם לבסס נוכחות מקוונת חזקה ואפקטיבית ולמשוך יותר ויותר לקוחות. להלן מספר יתרונות שיסייעו לכם לגבש אסטרטגיית תוכן ויזואלית ייחודית עבור המותג שלכם:

1. זהות מוצר ייחודית

משווקים רבים משתמשים באלמנטים וויזואליים שונים על מנת להעניק למותג שלהם זהות ייחודית. כך גם מעצבים רבים העוסקים בתחום של עיצוב אתרים משתמשים באסטרטגיה ויזואלית ממוקדת על מנת לייצר אתר ממוקד בעל שפה ויזואלית עקבית. שכן, תוכן חזותי מוצלח עשוי למשוך את תשומת הלב של הלקוח ומקנה למותג ייצוג ייחודי משלו. 

השילוב בין האמירה הייחודית של המוצר לבין אלמנטים ויזואליים מותאמים, משנה את האופן שבו הלקוחות תופסים את המוצר. מעבר לכך, תוכן ויזואלי מסייע להמחיש את מהות המוצר ומקנה לו תדמית אמינה ואותנטית יותר. וכך, עם השנים למדנו לקשר באופן אוטומטי בין מותגים שונים לייצוג הוויזואלי שלהם, כך שסימון של וי מזכיר לנו אוטומטית את נייקי וצבע אדום גורם לנו לחשוב אסוציאטיבית על קוקה קולה.  

2. תמונה אחת שווה אלף מילים

בשנים האחרונות יותר ויותר גולשים נוטשים את התוכן הכתוב לטובת תוכן ויזואלי מגוון, בין אם מדובר בתמונות או בסרטונים מסוגים שונים. שיווק תוכן ויזואלי, מאפשר לנו לספר את הסיפור של המותג באמצעות עזרים ויזואליים שונים ולעורר יותר תשומת לב ועניין מצד הגולשים. כך ששילוב בין תכנים ויזואליים מושכים וסיפור מותג ייחודי ועקבי עשוי להשפיע באופן משמעותי על התנהגות הצרכנים. תוכן ויזואלי מוצלח המשלב את סיפור המוצר ואת הערך הייחודי שלו, עשוי לעורר יותר רגשות בקרב הגולשים ולגרום להם להתחבר למותג באופן אותנטי יותר.

 ואם נתייחס לרגע לנתונים סטטיסטיים, נגלה כי אנשים זוכרים 20% מהתוכן שהם קוראים ו-650% ממה שהם רואים. כמו כן, אם נוסיף לאתר שלנו דף עם המלצות של לקוחות בשילוב תמונות מרהיבות, גולשים יביעו הרבה יותר עניין ורגש, לעומת המלצות המכילות טקסט בלבד.

3. תוכן ויזואלי מושך תשומת לב

כידוע, בני אדם נוטים לעבד מהר יותר תכנים וויזואליים מאשר תוכן מילולי. מעצבים רבים העוסקים בתחום של עיצוב אתרים, יכולים להעיד על כך. זאת הסיבה שתוכן ויזואלי עשוי להיות אפקטיבי יותר כשזה נוגע לשיווק, שכן תכנים וויזואליים מושכים יותר תשומת לב מצד הלקוחות הפוטנציאליים וגורמים להם להישאר באתר לאורך זמן. 

לפי הסטטיסטיקה:

  • אנשים עוקבים טוב יותר אחר משפכים שיווקיים המשלבים בין טקסט לאמצעים וויזואליים בהשוואה לטקסט בלבד.
  • תכנים המוצגים בצורה חזותית זוכים לשיעורי מעורבות של כ-80% יותר לעומת תכנים טקסטואליים לא מעוצבים.
  • קיימת סבירות של כ-85% שלקוחות שצופים בסרטון על מוצר כלשהו אכן ירכשו את המוצר לאחר הצפייה. 

לשיווק חזותי יש השפעה עצומה על התקשורת בין הלקוח למותג. בעידן בו אנשים מתקשים להתמודד עם טקסטים ארוכים ומפורטים ונוטים לאבד סבלנות תוך זמן קצר, תכנים ויזואליים שיווקיים עשויים לעורר יותר מעורבות ועניין מצד הגולשים ולגרום להם להבין יותר בקלות את הסיפור של המוצר ואת הערך שהוא מייצר. 

4. תוכן ויזואלי מייצר חיבור טוב יותר

בניגוד לתכנים טקסטואליים ארוכים ומפורטים, לתכנים וויזואליים יש פוטנציאל ויראלי גדול יותר. תכנים וויזואליים מעוררים יותר רגש בקרב הלקוחות וגורמים להם לחוש יותר סימפטיה כלפי המוצר. זאת לעומת טקסטים ארוכים ומפורטים המעוררים לא פעם תחושת שעמום וחוסר עניין מצד הלקוחות. ובעידן הדיגיטלי הנוכחי המבוסס על סיפוקים מהירים, ללקוחות הרבה יותר קל לתקשר באמצעות תמונות וסרטונים לעומת תכנים ארוכים שמצריכים לא מעט ריכוז וסבלנות.

5. שמרו על אותנטיות באמצעות תוכן מבוסס גולשים

שימוש בתוכן ויזואלי שנוצר על ידי המשתמשים עצמם עשוי לסייע לכם לבסס יותר אמון ונאמנות בקרב הלקוחות. שכן, משתמשים עשויים להתחבר יותר לתמונות וסרטונים שהועלו על ידי משתמשים כמותם. מה גם שתכנים אלו אכן מתבססים על חוויה אמיתית של הלקוח ומאפשרים ללקוחות פוטנציאליים לגבש דעה יותר מוצקה ואובייקטיבית לגבי המוצר. תכנים אלו עשויים לגרום למוצר שלכם להיראות יותר אותנטי ולמשוך לקוחות חדשים, כמו גם להדק את הקשר עם לקוחות קיימים.

6. הגדלת כמות הקליקים וההמרות

כל היתרונות הנ”ל יסייעו לכם בסופו של דבר להשיג יותר המרות. הרי ידוע כי תוכן טוב ואיכותי מסייע לצרכנים לבצע רכישה. אסטרטגיה שיווקית ויזואלית ממוקדת מגדילה באופן משמעותי את אחוזי ההמרות, באמצעות יצירת מעורבות מצד המשתמשים וחשיפה גדולה יותר למותג. כמו כן, תכנים אלו עשויים לעורר יותר חיבור ואותנטיות מצד המשתמשים ובכך להדק את הקשר בין המותג לצרכנים. כך שבסופו של דבר, מהלך זה יסייע לכם לייצר יותר המרות והכנסות. כך גם עיצוב אתרים מושקע המתבסס על אסטרטגיית תוכן ויזואלי עשוי להניע להמרות על ידי קריאה אטרקטיבית לפעולה באמצעות שילוב של אלמנטים וויזואליים מותאמים המושכים את תשומת לב הגולשים. 

לסיכום

אסטרטגיה שיווקית וויזואלית משמשת משווקים רבים על מנת למשוך יותר לקוחות ולעורר יותר חשיפה למותג, כך שסביר להניח שהעצות הנ”ל יסייעו לכם לשפר משמעותית את אחוזי ההמרות בחנות המקוונת שלכם. שכן, שילוב מושכל של אלמנטים וויזואליים באסטרטגיית התוכן שלכם עשוי להזניק את המותג שלכם באחת.

גם אנחנו נשמח לסייע לכם לחדד את האסטרטגיה השיווקית שלכם באמצעות עיצוב אתרים ממוקד ומותאם שיסייע לכם להשיג יותר המרות ולהגדיל משמעותית את כמות הרכישות.