תעשיית המסחר האלקטרוני ממשיכה לצמוח במהירות. בשנת 2019 היקף המכירות ממסחר אלקטרוני עמד על סכום של 25 טריליון דולר. ואכן, יותר ויותר לקוחות נמשכים לנוחות הנלווית לקנייה ברשת, כאשר רבים מהם לוקחים זאת לשלב הבא ומבצעים רכישות ישירות דרך הנייד. כמו כן, טירונים רבים מעוניינים להיכנס לשוק המסחר האלקטרוני, אך לחלקם אין מושג מאיפה להתחיל.

האם קשה להקים חנות מקוונת?

אם בעבר בניית אתרים לעסקים הייתה משימה מורכבת במיוחד, הרי שהטכנולוגיה של ימינו מספקת הרבה יותר אפשרויות ומפשטת את התהליך, כך שכיום בעלי עסקים רבים מבצעים זאת בעצמם מבלי לשכור את שירותיו של בונה אתרים. אך לעתים, כאשר מדובר באתרים מורכבים, חשוב להיעזר בגורם מוסמך שיסייע לכם לייצר אתר ברמה גבוהה במיוחד.

בניית אתרים לעסקים- האם הקמת אתר חנות זה עסק יקר?

כאשר מתחילים לעסוק בבניית אתרים לעסקים, בתחילה נראה שמדובר בתהליך לא זול. עם זאת, ההשקעה הראשונית עשויה להשתלם לכם בהמשך, בהשוואה לרווחים שתוכלו לקצור ככל שהחנות תגדל ותתפתח. בייחוד כעת, כאשר העולם המקוון צומח במהירות שיא ומוביל לעלייה מטאורית במכירות המקוונות.

הקמת אתר איקומרס צפויה לעלות לכם בין 25 דולר ל-200 דולר בחודש. בתחילת התהליך רצוי לא להשקיע סכומים גבוהים במיוחד ולהשתמש כמה שיותר באמצעים חינמיים זמינים ברשת, כמו תמונות ממאגרים חינמיים וכד’. אולם, ככל שהעסק שלכם יצמח ויתפתח, סביר להניח שתצטרכו לשדרג את האתר ולהשקיע יותר בפיתוח שלו. לשם כך רצוי להיעזר בחברה מקצועית שעוסקת בפיתוח אתרים. 

אתר עצמאי באחסון אישי או שימוש בפלטפורמה שיתופית?

קיימות שתי דרכים באמצעותן ניתן לבנות חנות דיגיטלית. האופציה הראשונה היא שימוש בפלטפורמה שיתופית כמו- מרקט פלייס בפייסבוק, או ETSY. אפשרות זו מתאימה עבור משתמשים שמחפשים פתרון קל וידידותי שלא דורש יכולות טכניות מסובכות.  

האפשרות השנייה והמאתגרת יותר, היא להקים אתר עצמאי עם שטח אחסון משלכם. פתרון זה יעניק לכם מבחר הרבה יותר רחב של אפשרויות וגמישות גדולה יותר בכל הקשור לעיצוב האתר. עם זאת, בניגוד לאופציה הראשונה, כאן מדובר במשימה מורכבת יותר מבחינה טכנית המצריכה לא מעט זמן ועבודה. אך בסופו של דבר, בניית אתרים לעסקים מחייבת ראייה אסטרטגית לטווח הרחוק, כך שסביר להניח שהשקעה ראשונית בחנות מקוונת משלכם תניב לכם הרבה יותר רווחים וחשיפה בעתיד.

מדוע כדאי לכם להקים אתר חנות משלכם? קבלו 4 יתרונות מרכזיים

קיימות לא מעט פלטפורמות שיתופיות ברשת באמצעותן ניתן לפרסם מוצרים, בין אם מדובר בפייסבוק, אמזון או etsy. ואכן, נשאלת השאלה- למה להשקיע כל כך הרבה זמן וכסף בעת בניית אתרים לעסקים בהקמה עצמאית של חנות מקוונת, אם יש כל כך הרבה פלטפורמות שמאפשרות פרסום בחינם? מה גם שמדובר בפלטפורמות מאוד פופולריות שיכולות לחשוף אתכם למאגר לקוחות גדול יותר. כדי לענות על השאלות הללו רצוי להבין את היתרונות המרכזיים המאפיינים חנות מקוונת, לעומת שימוש בפלטפורמות שיתופיות. 

איסוף נתוני לקוחות

כאשר לקוח צופה במוצרים שלכם בפלטפורמה שיתופית כלשהי ויוצא מבלי לקנות דבר, אין באפשרותכם לראות פרטים שלו וליצור איתו קשר בהמשך. עם זאת, כאשר אותו לקוח פוטנציאלי מבקר בחנות המקוונת שלכם, יש לכם הזדמנות לבקש את כתובת הדוא”ל שלו ולצרף אותו לרשימת הדיוור שלכם. על החשיבות של רשימות דיוור לא נרחיב כעת, אך ללא ספק מדובר בנושא שראוי למאמר מפורט בפני עצמו. בפלטפורמה שיתופית לעומת זאת, אין לכם גישה לדוא”ל של הלקוח או לפרטים מזהים אחרים שלו. 

מעבר לכך, כשלקוח פוטנציאלי מבקר בחנות המקוונת שלכם יש לכם הזדמנות לפנות אליו שוב ברשתות החברתיות ובגוגל באמצעות שיטת שיווק המכונה ריטרגטינג- מיקוד מחדש, שיטה נפוצה מאוד המהווה חלק בלי נפרד מתהליך בניית אתרים לעסקים.

ריטרגטינג היא אסטרטגיה שיווקית המאפשרת לכם ליצור מודעות פרסום מותאמות במיוחד עבור אנשים שביקרו באתר שלכם בעבר. נתונים מראים שפרסום מבוסס ריטרגטינג מביא לתוצאות טובות יותר, שכן במקרים רבים אותם לקוחות פוטנציאלים שכבר ביקרו באתר שלכם בעבר אכן מבצעים רכישה נוספת בסופו של דבר. 

בניית המותג שלך בדרך שלך

פלטפורמות מסחר שיתופיות מאפשרות לכם להקים חנות בקלות, להעלות אליה מוצרים ולמכור אותם באופן מידי. על פניו מדובר ביתרון גדול, אך כאן גם טמונה הבעייתיות של אותן פלטפורמות. בניגוד לחנות מקוונת עצמאית, פלטפורמות מסחר שיתופיות מכילות מוכרים נוספים המהווים מתחרים ישירים שלכם. ומכיוון שלרוב אין כל כך שוני בין החנויות השונות מבחינת נראות ועיצוב, הרבה יותר קשה לייצר בידול באמצעות פלטפורמות אלו, כך שעל פניו אין סיבה שלקוח יקנה מכם ולא ממתחרה, בייחוד אם אתם מציעים את אותם מוצרים. 

יצירת בידול מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך בניית אתרים לעסקים. לכן, כשאתם מקימים חנות מקוונת יש לכם את הכח לשלוט בנראות ובעיצוב של האתר ולייצר חוויית גלישה ייחודית בקרב הלקוחות. מדובר בתהליך חשוב במיוחד שמאפשר לכם לבסס אמון בקרב הלקוחות ובכך לגרום להם לשוב לאתר בעתיד ולבצע רכישות נוספות. 

הימנעו ממלחמת מחירים

מכיוון שפלטפורמות מסחר שיתופיות רבות מתאפיינות בתחרותיות רבה בקרב המוכרים, ידם של הצרכנים תמיד תהיה על העליונה. בהיעדר פרמטרים אחרים עליהם הלקוח יכול להסתמך, בסופו של דבר המחיר הוא זה שקובע. 

יצירת חנות מקוונת משלכם תחסוך מכם את מלחמת המחירים הזאת. שכן, חנות עצמאית מאפשרת לכם לייצר בידול מבחינת נראות ועיצוב, כך שהלקוח כבר לא מסתמך על המחיר כפרמטר מרכזי. אז אם אתם נמצאים בעיצומו של הליך בניית אתרים לעסקים, זאת ההזדמנות שלכם לשבות את לבו של הלקוח ולייצר עבורו חוויית גלישה ייחודית שתגרום לו לשוב לבקר בחנות המקוונת שלכם בעתיד.

לקוחות נאמנים ורכישות חוזרות

אמנם רבים לא מודעים לכך, אך מסתבר ש-80% מההכנסות של חנות מקוונת הן תוצר של רכישות חוזרות מצד לקוחות נאמנים, בעוד ששאר הלקוחות תורמים רק ל-20% מההכנסות של החנות. כדי לבסס רשימה של לקוחות נאמנים יש צורך לייצר מסד נתונים של הלקוחות, דבר שמתאפשר רק באמצעות חנות מקוונת עצמאית. הליך זה מתבצע לרוב באמצעות כלי רימרקטינג בדוא”ל במטרה לפתות את הלקוחות לרכוש מכם מוצרים נוספים בעתיד. 

בניית אתרים לעסקים היא תהליך מורכב הכרוך בפעולות רבות, בין אם מדובר ביכולת טכנית גבוהה, הבנה בקידום אתרים, או בשיווק ושימור לקוחות. עם זאת, כיום, כשיש כל כך הרבה אפשרויות טכנולוגיות מדובר בתהליך מאוד נגיש וזמין. במקרים מסוימים ניתן לבצע זאת לבד, אך לפעמים, כשמדובר באתרים מורכבים ומסועפים, רצוי להיעזר בחברה מקצועית לפיתוח אתרים שתסייע לכם בתהליך ותייצר עבורכם אתר חנות ייחודי המותאם ספציפית לצרכים שלכם. אנחנו ב-webinside נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם ליצור את החנות המקוונת שתמיד חלמתם עליה