הקמה של אתר איקומרס מצריכה לא מעט עבודה ושימוש בפיצ’רים שונים, כמו בכל אתר אינטרנט. אך כשמדובר בחנות מקוונת, יש כמה אלמנטים ייחודיים שמצריכים התייחסות מיוחדת, כמו – אפשרויות תשלום. מערכת תשלום מקוונת מכילה כל סוג של תשלום המתבצע באופן מקוון על ידי אמצעי אלקטרוני, בין אם מדובר בסליקת אשראי, אפליקציות טלפוניות, או ארנקים דיגיטליים. 

כיום קיימות אופציות תשלום רבות עבור אתרי איקומרס, אך בסופו של דבר הבחירה שלכם תתבצע בהתאם לצרכים הספציפיים של העסק ולאופציות הקיימות במדינה בה אתם מתגוררים. מה גם, שכיום לקוחות מעדיפים שיעמידו בפניהם כמה שיותר אפשרויות תשלום, כך שהם יוכלו לבחור בנוחות את אופן התשלום המועדף עליהם. 

אז תרשו לנו להציג בפניכם מספר מערכות תשלום פופולריות שתוכלו להטמיע באתר איקומרס שלכם ולבחור את האופציה האידיאלית עבור העסק שלכם. 

מערכת סליקה – צעד ראשון בהקמת חנות איקומרס

כל אתר איקומרס חייב להכיל מערכת סליקה, לצורך תשלום בכרטיסי אשראי. על מנת לבצע הליך סליקה בטוח, על הלקוח להזין תחילה את פרטי הכרטיס. ברגע שמתבצע אישור עסקה, התשלום מתבצע אוטומטית. ישנן סוגים שונים של מערכות סליקה, כאשר עסקים מסוימים מעדיפים להקים מערכת סליקה פנימית המותאמת ספציפית לאתר שלהם ואילו עסקים רבים מעדיפים להשתמש בחברות חיצוניות המעניקות שירותי סליקה. 

כרטיסי אשראי

תשלום באמצעות כרטיסי אשראי נחשב לאמצעי התשלום הפופולרי ביותר בקרב אתרי איקומרס ומוגדר לרוב כברירת מחדל. מעבר לזה, מדובר בתהליך מאוד נח ופשוט. הלקוח רק צריך להזין כמה פרטים לגבי הכרטיס כמו- מספר הכרטיס, תאריך התפוגה שלו ושלוש ספרות המופיעות בגב הכרטיס- CVV. אפשרות תשלום זו נתמכת על ידי כל אתר איקומרס.

תשלום באמצעות כרטיס דביט

בדומה לשימוש בכרטיסי אשראי, גם כרטיס דביט מהווה אמצעי תשלום מקובל ופופולרי בקרב חנויות מקוונות ונפוץ בעיקר הודו. כרטיס דביט משמש לצורך חיוב מידי, כאשר הלקוח מוגבל לכמות מסוימת של הוצאות ביום. זאת בניגוד לכרטיס אשראי בו החיובים מתבצעים במרוכז, פעם חודש. אופציה זו מתאימה בעיקר ללקוחות המעוניינים לשלוט על ההוצאות שלהם באופן יותר מפוקח.

העברה בנקאית ברשת

אם יש ברשותכם אתר איקומרס, כדאי שתשקלו גם את האופציה הבאה. העברה בנקאית, המכונה גם בנקאות מקוונת, נחשבת גם היא לאחת משיטות התשלום המקוונות הנפוצות עבור חנויות מקוונות. למעשה, תהליך התשלום בשיטה זו דומה מאוד לדרך התשלום באמצעות כרטיס דביט, כך שהסכום מחויב מיידית מחשבון הבנק של הלקוח. ההבדל היחידי הוא שבמקרה הזה הלקוח לא צריך להזין את פרטי האשראי שלו אלא להירשם לאופציה של העברה בנקאית ברשת באופן דיגיטלי בבנק שלו. לאחר מכן, ניתן לבחור באפשרות של העברה בנקאית בדף התשלום ולבצע את התשלום באמצעות ציון פרטי החשבון והבנק.

ארנקים דיגיטליים

ארנק דיגיטלי או- e-wallet, מאפשר ללקוח לשלם באתר ללא צורך בכרטיס אשראי, מאחר שפרטי האשראי או הבנק כבר שמורים במערכת באופן מאובטח. שימוש בארנק דיגיטלי פוטר את הלקוח מלהזין בכל פעם את פרטי האשראי, כך שהליך הקנייה מתבצע באופן מהיר ומאובטח יותר. להלן מספר ארנקים דיגיטליים פופולריים עבור אתרי איקומרס:

PayPal

עם קרוב ל-325 מיליון חשבונות פעילים ברחבי העולם החל מהרבעון הראשון של שנת 2020, PayPal נחשבת לאחד הארנקים הדיגיטליים הפופולריים בעולם. על פי נתונים, למעלה מ-17 מיליון עסקים משתמשים ב-PayPal באתר המקוון שלהם ושיעור ההמרה שלה גבוה ב-80% ביחס לארנקים דיגיטליים אחרים. כך שאם יש לכם אתר איקומרס ואתם מתלבטים אילו אפשרויות תשלום לשלב בו, סביר להניח ש- payPal תגרוף אחוזי שימוש גבוהים מצד הלקוחות.

Amazon Pay

גם אמזון השיקה שירות תשלומים מקוון משלה בשם Amazon Pay, זאת במסגרת התחרות המתהווה בענף הארנקים הדיגיטליים. שירות זה מאפשר ללקוחות אמזון לשלם בפלטפורמה באמצעות ארנק התשלום של אמזון. לקוחות רבים כבר קישרו את אתר האיקומרס שלהם עם Amazon Pay.

Apple Pay

בדומה לאמזון פיי, גם לאפל יש פלטפורמת תשלומים משלה בשם Apple Pay המאפשרת למשתמשי  iOS לבצע עסקאות בחנויות מקוונות המקבלות- Apple Pay. על פי דיווחים סטטיסטיים, בספטמבר 2019 441 מיליון אנשים ברחבי העולם השתמשו בפלטפורמה זו. 

Google Pay

מתחרה נוספת בשוק הארנקים הדיגיטליים היא לא אחרת מאשר גוגל, שהשיקה גם היא פלטפורמת תשלום מקוונת בשם- Google Pay. מדובר בפלטפורמת תשלום מקוונת ומאובטחת המכילה מספר הטבות הן עבור הסוחרים והן עבור הלקוחות.

תשלום בנייד

אפליקציות לתשלום בנייד מציעות ללקוחות פתרון מהיר לצורך ביצוע תשלום. כיום קיימות לא מעט אפליקציות המאפשרות זאת, כאשר בארץ ביט נחשבת לאחת האפליקציות הפופולריות בתחום. לאחר הורדת האפליקציה, יש לקשר את חשבון הבנק לאפליקציה ולהתחיל בביצוע התשלום. כאשר בוחרים לשלם באמצעות האפליקציה באתר מקוון, נשלחת בקשת תשלום לאפליקציה לאחר אישור התשלום. 

כאמור, אתרי איקומרס רבים בוחרים להשתמש בביט בתור אפליקציית תשלום בנייד. מדובר באפליקציה בטוחה ומאובטחת המאפשרת תשלום ללא צורך להזין את פרטי החשבון או כרטיס האשראי שוב ושוב.

מסלולי תשלום עבור אתר איקומרס

על מנת לתפעל את אמצעי התשלום השונים, יש להגדיר שערי תשלום המותאמים למסחר אלקטרוני. שערי התשלום נדרשים לצורך עיבוד העסקאות המקוונות, במטרה לאפשר לסוחרים לקבל תשלום דרך האתר. ככל שתציעו ללקוחות שלכם יותר אפשרויות תשלום, כך הם ירגישו נח יותר בזמן הצ’ק אאוט. בייחוד כיום, כאשר ישנן כל כך הרבה אפשרויות תשלום, כמו תשלום בנייד ושימוש בארנקים דיגיטליים. כמו כן, מהלך זה עשוי להפחית משמעותית את שיעור העגלות הנטושות באתר.

אנחנו ב- וובאינסייד נשמח להקים עבורכם אתר איקומרס מותאם אישית תוך שימוש באמצעי תשלום המותאמים לעסק שלכם – סליקה, פייפל, ביט או כל אמצעי תשלום אחר שתבחרו. כמו כן, יש באפשרותנו לחבר אתכם לכל סוג סליקה, בכל צורה שתבחרו – עסקה מיידית, עסקה בהשהייה, תשלומים, אובליגו וכו’.